چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 913896
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
هیسپان تی وی

حوزه/ موضوع برنامه «عکس های تکان دهنده» Fotos que sacuden al mundo شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی در این قسمت، عکسی از سقوط ایرباس ۶۵۵ ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «عکس های تکان دهنده» که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس های تاریخ را مورد بررسی قرار می دهد، این بار به سراغ عکسی از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران رفته است.

این عکس مربوط به روز دوازده تیرماه ۱۳۶۷ است. یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی و به شماره ۶۵۵، از بندرعباس به مقصد دبی و بر فراز آب های ساحلی ایران در خلیج فارس، به دلیل شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس سقوط کرد و تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن قربانی شدند. ۱۱۸ نفر از این مسافران بی‌گناه، زن و کودک بودند. سیدحسین هاشمی عکاس و خبرنگار روزنامه کیهان از معدود عکاسان ایرانی بود که خود را به محل حادثه رساند و عکس هایی از این حادثه ثبت کرد.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای جمعه ساعت ۴:۱۵، ۷:۱۵ و ۱۱:۱۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز شنبه ساعات ۹:۴۵، ۱۵:۱۵ و ۲۲:۴۵ و یکشنبه ساعت ۱۷:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

۳۱۳/۶۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha