جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم عزاداری محرم

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: بی شک برگزاری مجالس عزای حسینی و رعایت پروتکل های بهداشتی هرگز باهم منافاتی نخواهند داشت.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: ان‌شاءالله با حضور همه مومنین و دوستداران اهل بیت علیهم السلام امسال هم شاهد برگزاری مجالس عزای حسینی در کردستان خواهیم بود، لذا باید با توجه به شرایط خاص یعنی بیماری کرونا نسبت به رعایت کامل موازین بهداشتی در این مراسم ها توجه داشته باشیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به برخی از سم پاشی های رسانه های بیگانه در بحث کرونا و محرم، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان در روز عید قربان به خوبی جواب جنگ رسانه ای دشمنان را دادند و اعلام فرمودند که معیار برگزاری این عزاداری ها تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا می باشد.

این استاد حوزوی ادامه داد: بی شک برگزاری مجالس عزای حسینی و رعایت پروتکل های بهداشتی هرگز باهم منافاتی نخواهند داشت و مسئولان هیات و تشکل های مذهبی عملا و رسما نیز خود را مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی در این زمینه دانسته اند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: لذا با رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات ها و تشکل های مذهبی بی شک از آسیب ویروس کرونا در امان خواهیم بود.

وی گفت: در روزهای گذشته تمامی موارد و موازین بهداشتی در بحث مدیریت هیات های مذهبی در ایام محرم از طریق رسانه ها به اطلاع هیات ها و تشکل های مذهبی رسیده است.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود بیان داشت: برای همه ما و عزاداران حسینی سلامت مومنین خط قرمز است، لذا انتظار داریم که دستورالعمل های بهداشتی در ایام محرم به خوبی از سوی مردم و عزاداران رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha