جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مباهله

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با تاکید بر این‌که روز مباهله از مهم‌ترین اسناد حقانیت اهل بیت(ع) است، گفت: متاسفانه به مباهله که یکی از مهم‌ترین اسناد تاریخی و قرآنی برای اثبات حقانیت امام علی (ع) است، کمتر پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، سیما یوسفی، امروز در مراسم گرامیداشت روز مباهله که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: غدیر عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است و صرفا واقعه‌ای تاریخی نیست و این نام مقدس، عنوان عقیده ما و اساس دین است.

 وی ادامه داد: غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت است و تعیین کننده خط‌ مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا می‌باشد و ماجرایی سرنوشت‌ساز است که «خطبه غدیر» شاخص‌ترین و زنده‌ترین سند آن است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی افزود: واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌ وآله رخ داد و در آن علی علیه السلام به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه‌ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود.

وی تاکید کرد: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست؛ یک تفکر است و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‌دهد و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت می‌باشد و چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد و فنا بر نمی‌دارد.

یوسفی در ادامه مباهله را از مهم‌ترین اسناد تاریخی برای اثبات حقانیت اهل بیت دانست و گفت: در ماجرای مباهله پیامبر اسلام برای اثبات حقانیت خود فقط اهل بیت را به همراه برد و این نشان دهنده آن است که اهل بیت نبوت چه جایگاه مهمی در نزد خدا و رسولش داشت. البته به مباهله که یکی از مهم‌ترین اسناد تاریخی و قرآنی برای اثبات حقانیت امام علی (ع) است، کمتر پرداخته شده است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha