پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبحانی نیا- تا آسمان

  حوزه/ مدیرحوزه علمیه قزوین گفت: زیارت جامعه کبیره از جمله متقن‌ترین، صحیح‌ترین و جامع‌ترین متون زیارتی شیعه است که حاوی یک دوره مباحث امام شناسی در قالب عبارات فصیح و دلنشین‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا با حضور در برنامه زنده تلوزیونی «تا آسمان» که از سیمای مرکز قزوین به روی آنتن می رود، اظهار کرد: زیارت نامه عارفانه جامعه کبیره که انشاء حضرت امام هادی (ع) است از زیبایی های خاصی برخوردار است؛ این زیارت نامه  از جمله متقن‌ترین، صحیح‌ترین و جامع‌ ترین متون زیارتی شیعه است که حاوی یک دوره مباحث امام شناسی در قالب عبارات فصیح و دلنشین‌ است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه امام شناسی یکی از مسلمات و ضروریات اسلام و مکتب تشیع است، افزود: خداوند متعال، به وسیله  شناخت جایگاه امام و معرفت در امام شناسی، ما را از پرتگاه هلاکت و نابودی و آتش جهنم نجات می‌دهد و به وسیله‌ی دوستی و پیروی از آنان، دینمان حفظ می شود

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه با اشاره به اینکه امام شناسی یکی از معارف نابی است که هرکس توان رسیدن به آن را بدون راهنمای امام شناس ندارد، تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره منشور امام شناسی است و حاوی یک دوره مباحث امام شناسی در قالب عبارات فصیح و دلنشین‌ است در واقع توصیف بلیغ و فصیح اصل امامت از جنبه های مختلف است که درنگ در فرازهای آن تصویر دقیقی از جایگاه الهی و هدایت بخش ائمه عصمت و طهارت(ع) ارائه می‌دهد. 

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در این زیارت نامه، اهل بیت(ع) جانشینان بر حق پیامبر(ص) معرفی شده‌اند و به تمام آموزه‌های شیعی به زبانی فصیح پرداخته شده و در حقیقت امام علی النقی(ع) با این دعا بینش توحیدی و دقیق‌ترین معارف دینی و اعتقادی را برای شیعیان به یادگار گذاشته است.

وی عنوان کرد: در این زیارت نامه علاوه بر بیان اصل امامت، مسئله مهدویت مخصوصاً دوران ظهور حضرت مهدی (عج) و ره آورد حکومت ایشان مورد اشاره و توجّه قرار گرفته است .

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: عمده مشکلاتی که امروزدر جامعه ما وجود دارد به خاطر عدم معرفت شیعه نسبت به امام غایب است و افراد اگر امام عصر(عج) را حی و حاضر در همه امور ببینند و در رفتار و گفتار خویش دقت کنند به سعادت دنیوی و اخروی خواهند رسید.

وی ادامه داد: وظیفه کلی  ما در زمان غیبت، مانند وظیفه در زمان حضور امام معصوم (ع) است. گرچه آن حضرت از نظر ما غایب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است، بنابراین، تمام وظایفی که قرآن مجید و پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) برای یک فرد مسلمان تعیین و بیان فرموده اند در زمان غیبت نیز متوجه ما است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha