جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 914302
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
محرم

حوزه/ ماه محرم یکی از پایه ‌های اصلی مذهب تشیع و جزو باورهای دینی ملت ایران و مسلمانان جهان و به ویژه شیعیان است و همه ابرار و احرار عالم در همه ادیان و مذاهب به سید الشهدا و قیام او ابراز عشق و ارادت می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع جهانی شیعه شناسی در آستانه ماه محرم با صدور اطلاعیه ای بر حسن برگزاری آیین های عاشورایی متناسب با مقتصیات زمان تاکید کرد که در این بیانیه آمده است : 

   

 بسم الله الرحمن الرحیم 
 
شیعیان دلداده به سیدالشهداء و فرهنگ حیاتبخش عاشورا در تمامی  پهنه گیتی واقف هستند که اسلام عزیز ، دینِ " محمدی الحدوث و حسینی البقا " می باشد و فلسفه این کلام بلند مرتبه رسول خدا و طنین "حسینُُ منّی و اَنَ مِن حسین " گواه این حقیقت است که نگهدارنده دین خدا و قوام بخش و تداوم دهند دین پیامبر خاتم ص در طول تاریخ ،  نهضت عاشورای حسینی است و آینده اسلام نیز به زنده نگه داشتن این آیین الهی بستگی کامل دارد . 
شیعیان جهان آگاه هستند که در این زمان ، به بهانه شیوع بیماری کرونا نباید کمترین کوتاهی برای اقامه و برپایی مجالس و محافل عزاداری امام حسین (ع) و  یاران باوفایش متناسب با شرایط و مقتضیات این زمان انجام شود و همچنین نباید به دستورات عقلایی بهداشتی و پیشگیرانه کم ترین بی توجهی رخ بدهد .  
عزاداران حسینی رعایت کامل توصیه های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده تمام وقت از ماسک و دستکش در آیین های عزاداری ماه محرم امسال را الزامی میدانند و با داشتن کمترین عارضه و علامت بیماری از حضور در هیئات خودداری خواهند نمود   و جهانیان خواهند دید که بیشترین اقشار جامعه که این پروتکل ها را  رعایت می نمایند ، همین عزاداران عزیز سالار شهیدان خواهند بود .
عزاداران حسینی با رعایت نظم و قانونمداری خویش ، دهان بهانه جویان و اشکال تراشان و بلندگوهای شیعه ستیز را خواهند بست .  
احرار عالم میدانند که  زنده نگهداشتن نهضت خونین عاشورا و قیام تاریخی امام حسین (ع)  به منزله مبارزه با ظلم، ستم، فساد و بی‌ عدالتی و نفی هرگونه باطل و جانبداری از احیای هرگونه حق و عدالت  است .
و اینگونه است که ظالمان و فاسدان و بردگان شیطان همیشه از عاشورا و زنده ماندن آن در خوف و هراس بوده اند .  
ماه محرم یکی از پایه ‌های اصلی مذهب تشیع و جزو باورهای دینی ملت ایران و مسلمانان جهان و به ویژه شیعیان است و همه ابرار و احرار عالم در همه ادیان و مذاهب به سید الشهدا و قیام او ابراز عشق و ارادت می کنند .  
مسلمانان و شیعیان حقیقی در طول تاریخ  و در همه دوران پرخوف و خطر ، از طریق برپایی مجالس و محافل سوگواری امام حسین (ع) ‌شناخته می شدند و امروز نیز شرایط خاصی برای آزمایش و محک خوردن گوهر ایمان آنان است.  
بنا به فرموده امام خمینی (ره) ملت ایران و مسلمانان جهان به ِویژه شیعیان عالم هر چه دارند از ماه های  محرم و صفر است. 
بر همین اساس ، حیات دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ما  وابسته به برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم است  و در عین رعایت و ایمنی کامل برابر با فتاوای مراجع عظام تقلید بر سوگواری سیدالشهدا اهتمام خواهیم کرد  و نباید به بهانه شیوع بیماری کرونا کمترین کوتاهی در  برپایی مجالس و محافل عزاداری امام حسین (ع) و  یاران باوفایش  انجام شود. 
از خداوند متعال ، توفیق خدمت به مکتب سیدالشهداء و حضور با اخلاص ، و سلامتی و دوری و مصونیت از بلایا و امراض را برای تمامی سوگواران سرور و سالار شهیدان و آزادگان عالم خاضعانه و متضرعانه مسئلت می نماییم. 
         
مجمع جهانی شیعه شناسی
قم  ۲۵ ذی الحجه ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha