پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: ما طلبه ها باید فقه مرسوم در حوزه را به خوبی بیاموزیم و پس از آموختن آن به سراغ فقه در موضوعات اجتماعی برویم؛ باید فقه اقتصادی، فقه رسانه و سایر موضوعات اجتماعی مورد نیاز جامعه را بیاموزیم و به جامعه ی خود ارائه دهیم تا مقدّمات ظهور منجی عالم بشریّت را رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی در افتتاحیه دوره میثاق طلبگی که امروز در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با تشریح رسالت اصلی طلاب و حوزه های علمیه در دوران فعلی گفت: شاید هیچ دورانی در طول تاریخ تشیع وجود نداشته که به اندازه امروز، امید و قرب به ظهور بالا بوده باشد؛ در این راستا آنچه مهم است، علاوه بر تربیت فرد منتظر، تشکیل جامعه ی منتظر است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر اعظم صلّی الله علیه و آله و سلّم دستور می دهد که منتظر باش؛ لذا اولین منتظر، خود پیامبر عظیم الشأن ما بوده اند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه موضوع انتظار در این عصر بسیار پررنگ شده است به برشمردن الزامات این انتظار پرداخت و گفت: یکی از الزامات این انتظار، ساختن جامعه ی ناصر و یاری رساننده ی امام عصر عجل الله تعالی فرجه است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از رحلت پیامبر اکرم، جامعه ی مسلمین از نصرت دست برداشت و این شد که موضوع مهم ولایت بر زمین ماند، امیرالمؤمنین شهید شدند، حضرت سیدالشهداء به شهادت رسیدند و نعمت سایر ائمه ی اطهار علیهم السلام هم همین طور یکی یکی از جامعه گرفته شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیّه گفت: جامعه ناصر برای ظهور حضرت ولی عصر (عج)، جامعه ی یاری رسان است و برای تشکیل این جامعه لازم است جامعه ی جهانی آماده ی یاری رسانی شود.

وی افزود: دو طائفه که امام زمان علیه السلام پس از قیام آن ها را از صحنه ی روزگار محو خواهند کرد، حکام عرب و صهیونیست ها هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تمام نبیّین قبل از رسول اکرم، از مؤمنین به پیامبری ایشان هستند و این فرموده ی قرآن کریم است، بیان داشت: پیامبر اکرم، هم امام پیامبران پیش از خود و هم امام  ائمه ی بعد از خود هستند؛ به همین خاطر است که حضرت علی علیه السلام، لقب امیرالمؤمنین را دارا هستند؛ ایشان بزرگ پیامبران قبل از پیامبر خاتم و ائمه اند و تمام این ادعاهای ما شیعیان دارای برهان و پشتوانه ی قرآنی است.

وی با اشاره به اهمیت مسجدالاقصی برای ما شیعیان عنوان داشت: مسجدالاقصی نماد فرماندهی امام زمان ارواحنا فداه است؛ در کتب اهل تسنن هم آمده که حضرت عیسی علیه السلام در نماز ظهر، ظهور می کنند و امام عصر ایشان را به امامت جامعه دعوت می نمایند، ولی حضرت عیسی در پاسخ می فرمایند این شایسته ی شماست که امام جامعه باشید.

آیت الله اراکی گفت: تابحال جامعه ی ما توانسته در عرصه هایی همچون دفاع مقدس، میثاق با امام زمان(عج) را به اثبات برساند؛ در حال حاضر نیز که در حصر اقتصادی قرار داریم، می بایست پای آن میثاق خود بایستیم و با مقاومت و ایستادگی به دنیا ثابت کنیم که ما می خواهیم جامعه ی ناصر منجی عالم بشریّت باشیم.

وی با تشریح یکی دیگر از الزامات قبل از ظهور اظهار داشت: ما وظیفه داریم جامعه ی عدل بسازیم؛ تمام مسئولین و کارکنان نظام ما باید عادل باشند، تمام مردم ما باید عادل باشند، تا جامعه ی عدل شکل بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود:  از تبلیغات جهانی دشمن و از تهدیدات آن ها نباید بترسیم و باید روحیه خود را حفظ کنیم تا بتوانیم جامعه ی ناصر را تشکیل دهیم.

وی گفت: خداوند می فرماید کسی که پایداری بر این راه داشته باشد، به طور یقینی پیروز و غالب خواهد بود.

آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان ساخت: ما طلبه ها باید فقه مرسوم در حوزه را به خوبی بیاموزیم و پس از آموختن آن به سراغ فقه در موضوعات اجتماعی برویم؛ باید فقه اقتصادی، فقه رسانه و سایر موضوعات اجتماعی مورد نیاز جامعه ی ناصر را بیاموزیم و به جامعه ی خود ارائه دهیم تا مقدّمات ظهور منجی عالم بشریّت را رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha