شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افغانستان
نهضت اسلامی افغانستان

حوزه/ رهبر نهضت اسلامی افغانستان گفت: متاسفانه امارات متحده عربی با رژیم اسرائیل توافق کرده اند که براساس "صفقه القرن" یا طرح معامله قرن آمریکا-اسرائیل و در بدل توقف موقت ضمیمه سازی بخش های باقی مانده از خاک فلسطین به اسرائیل، روابط دیپلوماتیک برقرار نمایند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مولوی محمد مختار مفلح  رهبر نهضت اسلامی افغانستان در بیانیه‌ای توافق ننگین میان امارات متحده عربی و رژیم غاصب صهیونییستی را محکوم کرده و مبنای این توافق را وحشی‌گری و جولان هژمونیک استعمار بر سرزمین‌های اسلامی قلمداد کرد.

وی افزود: این رابطه که مبنای آن را وحشی‌گری، جولان هژمونیک استعمار بر سرزمین های اسلامی و مانورهای سلطه‌طلبانه رژیم اشغالگر صهیونیستی و استکبار آمریکا شکل می دهد نقطه ی عطف وشرم‌آور در تاریخ امارات متحده عربی به عنوان یک کشور عربی و هم به مثابه ی یک کشور اسلامی پنداشته می‌شود.

مولوی مفلح ادامه داد: امارات متحده عربی به حیث جغرافیای تجارت بین المللی، می‌توانست فشارهای لازم سیاسی و اقتصادی به رژیم دژخیم اسرائیل وارد کند تا دست از شهرک سازی و اشغالگری در خاک فلسطین بردارد، اما متاسفانه که این کشور با عبور از مرز های قرمز اسلامی مبنا را بر روابط دیپلماتیک وهمکاری با اشغالگران ظالم قرار داده است.

وی در پایان گفت: نهضت اسلامی افغانستان از همه کشورهای جهان اسلام (عرب و عجم) و خاصتا از سازمان اتحاد کشورهای اسلامی تقاضا مند است که فصل روابط تازه میان اسرائیل اشغالگر و امارات متحده عربی را به چشم حقارت نگاشته و از تراث اشغالگری زیر عنوان روابط دیپلماتیک، جلوگیری نمایند تا باشد کم ترین فریضه‌ی دفاع از مقدسات و تمامیت اراضی کشورهای اسلامی را ادا نموده باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha