پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ابطحی

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: هم مجالس باید برگزار شود و هم اصول بهداشتی رعایت گردد و اجازه ندهیم دشمنان به هدف خود یعنی تعطیل شدن مجالس امام حسین(ع) برسند و در عین حال که مجالس امام حسین(ع) برپا می باشد، نسبت به بهداشت و رعایت حق دیگران نیز اهمیت دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین  سید محمد صادق  ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان؛ با اشاره به شرایط بیماری کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی در ایام عزاداری اباعبدالله(ع) اظهار کرد: شرایط امسال یک شرایط ویژه است و شاید در طول تاریخ چنین وضعیتی بی نظیر است و موقعیتی پیش آورده که مجالس عزاداری امام حسین(ع) و محافل، تحت الشعاع این بیماری قرار گرفته است.

عضو جامعه وعاظ اصفهان افزود: البته شاخص در این مسئله فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند، در بحث محرم آنچه که ستاد مرکزی مقابله با کرونا عنوان کند مبنا می باشد و ستاد مقابله با کرونا نیز عنوان کرد با رعایت مسائل بهداشتی و در یک محدوده زمانی مشخص و رعایت فاصله گذاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) برپا شود.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان این که مجالس عزاداری امام حسین(ع) تعطیل بردار نیست، گفت: خواسته دشمن تعطیلی مجالس امام حسین(ع) است، لذا نباید اجازه دهیم دشمن به هدف خود برسد و در عین برگزاری مجالس امام حسین(ع) و ناکام کردن دشمن باید مسائل بهداشتی نیز رعایت شود.

وی اضافه کرد: در عین حال برخی نیز اظهاراتی می کنند همچون این که ما در مجالس و ازدحام هم می رویم و اگر آسیب دیدیدم همان گونه که عده ای به عنوان مدافع حرم شهید شدند در راه امام حسین(ع) شهید می شویم، در حالی که اینگونه نیست آنها که در راه دفاع از حرم رفتند در مقابل دشمنی که آمده بود همه چیز را نابود کند ایستادند، اما اینجا سلامت مردم در میان است.

حجت الاسلام ابطحی با تاکید بر لزوم حفظ سلامت افراد، تصریح کرد: قرآن هم می فرماید: " لَا تُلْقُوا بِایدیکمْ اِلَی التّهْلکهِ "، خودتان را به دست خود به هلاکت و مهلکه نیاندازید، البته مجلس امام حسین(ع) باید برگزار شود، اما با رعایت شرایط و باید شور و شعور درکنار یکدیگر باشد.

وی خاطر نشان کرد: هم مجالس باید برگزار شود و هم اصول بهداشتی رعایت گردد و اجازه ندهیم دشمنان به هدف خود یعنی تعطیل شدن مجالس امام حسین(ع) برسند و در عین حال که مجالس امام حسین(ع) برپا می باشد، نسبت به بهداشت و رعایت حق دیگران نیز اهمیت دهیم.

عضو جامعه وعاظ شهر اصفهان به نظر مراجع عظام تقلید در این خصوص نیز اشاره کرد و افزود: مراجع تقلید روی این موضوع تاکید داشتند که مجالس باید با رعایت اصول بهداشتی تشکیل شود و حتی برخی از بزرگان فرمودند اگر کسی بیمار باشد و در مجالس شرکت کند و فردی آسیب ببیند، مدیون است و حق الناس به گردن دارد.

وی استفاده از فضای مجازی و برنامه های صدا وسیما در کنار حضور در مجالس عزای سیدالشهدا(ع) را لازم دانست و گفت: تشکیل جلسه و حضور در مجالس عزای امام حسین(ع) با رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم است و در عین حال از طریق شبکه های مجازی و صدا سیما هم می توانند در منازل این مجلس را برپا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha