چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، وفات آیت الله تسخیری را تسلیت گفت

حوزه/ کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس، طی پیامی وفات آیت الله محمد علی تسخیری، عضو مجلس خبرگان و دبیرکل اسبق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، وفات آیت الله محمدعلی تسخیری، نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی در امور جهان اسلان را تسلیت گفته و آن را ضربه بزرگی برای جهان اسلام دانست.

در پیام تسلیت کمیسیون حقوق بشر اسلامی آمده است:

 آیت الله تسخیری برای بسیاری از محققان و فعالان در سراسر جهان به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شناخته شده بود.

 مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس گفت: انالله و انا الیه راجعون، شنیدن خبر درگذشت آیت الله تسخیری بسیار ناراحت کننده بود. ایشان زندگی خود را وقف اسلام و وحدت مسلمانان کرد و جای او در پیش ما بسیار خالی خواهد بود.

محمّد العاصی امام جماعت مرکز اسلامی واشنگتن نیز در واکنش به خبر فوت آیت الله تسخیری گفت: إنا لله وإنا إلیه راجعون کل من علیها فان ویبقی وجه ربک ذو الجلال والإکرام.

وی افزود: کسانی که آیت الله تسخیری را نمی‌شناسند، او را از دست دادند بدون اینکه بدانند چگونه گوهری را از دست داده‌اند و کسانی که او را می‌شناختند، او را از دست داده‌اند با آگاهی به این حقیقت که او با از خودگذشتگی تمام برای همه مسلمانان و ایجاد وحدت در میان آن‌ها می‌کوشید.

آسایش و حمایت عاطفی ما ناشی از علم به این حقیقت است که او در جوار رحمت خداوند است. یا أیتها النفس المطمئنة إرجعی إلی ربک راضیة مرضیة.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha