جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 914863
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
سلیمانی عزیز

حوزه/ پویش کتابخوانی با عنوان «سلیمانی عزیز» به همت موسسه حماسه یاران و با گستره ملی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار حسین کاجی امروز در نشست خبری پویش مطالعاتی با محوریت کتاب سلیمانی عزیز گفت: پس از شهادت سردار به همکارانی که در حال گریه بودند می گفتم که باید گریه کرد ولی حاج قاسم در حال حاضر رهرو می خواهند.
وی افزود: الان هم قرار گذاشتیم که سیره حاج قاسم را به مردم معرفی کنیم و از آن لحظه عزم مان جزم شد و جمع آوری خاطرات و...آغاز شد و قبل از چهلم سردار این کتاب باری دوستان داران حاج قاسم آماده شد.

وی افزود: این کتاب قطره ای از دریای معرفت و عظمت حاج قاسم است. وقتی این کتاب را مطالعه می کردم روح سرداران شهید را در این کتاب به خوبی حس کردم. در این پویش به دنبال آن هستیم که در حد بضاعت قطره ای از عظمت حاج قاسم را معرفی کنیم.
مدیرعامل موسسه حماسه یاران با ذکر این مطلب که این کتاب ابعادی از شخصیت ایشان را در مقاطع مختلف ارایه دهد، تصریح کرد: امسال اولین سال محرم بدون سردار است و جمله معروف حاج قاسم که «ما ملت امام حسین هستیم» هنوز در گوش ما طنین انداز است. ما به همه عاشقان این راه می گوییم که هر کسی می خواهد ملت امام حسین(ع) شود باید سیره امام حسین(ع) را بخواند و سیره زندگی خود را در مسیر سیره حسینی(ع) قرار دهد.

وی گفت: شهید آوینی قبل از حاج قاسم این را گفت که هر کس می خواهد ما را بشناسد قصه کربلا را بخواند. محرم کرونایی امسال  هم باید با نام و یاد امام حسین(ع) و شهدا یکی از بهترین سالهای زندگی ما در این مسیر باشد.

راوی دفاع مقدس بیان کرد: همه می خواهند فرمول موفقیت حاج قاسم را بدانند. ایشان هم سردار فتح الفتوح دفاع مقدس است ولی کتاب سلیمانی عزیز و مکتب حاج قاسم  این نکته را به ما می گوید که ایشان رای مقدمه سازی ظهور امام زمان(عج) فتح القلوب کردند. اگر می خواهیم انقلاب ما به ظهور متصل شود باید فتح القلوب کنیم.

وی با اشاره به فعالیت مشارکتی نهادهایی چون سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، حضور در این برنامه بزرگ فرهنگی را گامی بزرگ در راه شناخت ملت امام حسین(ع) و وظیفه آحاد مردم در این راستا عنوان کرد.

در ادامه حجت الاسلام محسن کتابی دبیر اجرایی این پویش نیز گفت: این پویش دومین پویش موسسه حماسه هفده است. اولین یویش این موسسه، پویش کتابخوانی «تنها زیر باران» بود که در بازه  آبان تا فروردین برگزار شد که خوشبختانه شاهد استقبال مناسبی هم از سوی مخاطبان بودیم.

وی افزود: با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره سردار سلیمانی و تاسی از رهبری معظم که هیچ سخنرانی نیست که از این بزرگوار یاد نکند، تصریح کرد: تفاوت این پویش با پویش قبلی این است که سعی داریم این پویش را با گستره بیشتری در حوزه ملی برگزار کنیم. البته پویش قبلی هم در گستره ملی تعریف شده ولی شخصیت حاج قاسم شخصیتی ملی و بین المللی است.

وی تصریح کرد: مرحله آغازین حرکت از ابتدای مرداد آغاز شد و سه فعالیت مهم نیز در این راستا انجام شده است. نخست با مراکز پخش کتاب در سطح کشور تعامل شده است تااین کتب در سراسر کشور پخش شود. همچنین با تعامل با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه مقرر شد که  ۱۷۰ گروه تبلیغی نیز این پویش را همراهی کنند.

دبیر پویش کتابخوانی «سلیمانی عزیز» بیان کرد: هدف اصلی ما این است که این کتاب در سطح کشور خوانده شود و به همین دلیل هر کسی برای شرکت در این مسابقه یک کد دریافت خواهد کرد و به همین دلیل چند نفر می توانند از این کتاب استفاده کنند.

وی گفت: این کتاب، کتاب روان و همگان پسند است وگستره مخاطبین آن هم وسیع هستند. کسانی که با مباحث مرتبط با کتاب انس دارند این کتاب را تایید کرده اندکه می تواند مخاطب بسیاری را جذب خود کند. تا کنون ۱۶ جلد از این کتاب منتشر شده و در صف انتشار نوزدهم است.

وی با ذکر این مطلب که این پویش از ۳۰ مرداد ماه آغاز و ۱۷ ربیع الاول به کار خود پایان می دهد گفت: جوایزی که برای شرکت کنندگان در این مسابقه تعیین شده است شامل کمک هزینه شرکت سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس و کارت های هدیه است که مجموعا به عدد سن شهید سلیمانی است.

گفتنی است در این مراسم ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم نیز به بیان مباحثی پیرامون اهمیت پاسداشت فرهنگ ایثارگری پرداخت.

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند به آدرس اینترنتی www.hamasehyararan.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha