جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی خوبانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که عزاداری امسال با عمل به توصیه های بهداشتی، ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می شود، گفت: هر گونه برگزاری مراسم خارج از اصول و پروتکل‌های بهداشتی سلامت مؤمنان را به خطر خواهد انداخت‌.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای تضعیف عزاداری حسینی اشاره کرد و گفت: اقامه ماتم و عزا برای سید و سالار شهیدان با فطرت هر ایرانی پیوند خورده است.

وی با بیان این که استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ظلم از جمله مهم ترین درس های کربلا برای جامعه امروز است، افزود: امام حسین(ع) برای حفظ دین در برابر ظلم زمانه ایستاد و به شهادت رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره این که انقلاب اسلامی ایران بر پایه فرهنگ حسینی پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: چهار دهه است این ملت با تأسی از این فرهنگ ناب در برابر ظلم و استکبار ایستاده است.

وی با بیان این که هدف دشمن کمرنگ کردن فرهنگ ناب حسینی است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل با حربه های متعددی تلاش می کنند آرمان ها و ارزش های حسینی را در جامعه اسلامی کمرنگ کنند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که امروز کشورمان هر چه دارد به برکت فرهنگ ناب حسینی است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود برای حفظ ارزش های عاشورایی در این کشور استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در ماه های اخیر به بهانه های مختلفی تلاش کرد سناریویی جدید بر علیه ماه محرم را طراحی و آغاز کند، افزود: هدف اصلی دشمن از ایجاد این طراحی ها ضربه زدن به دین و همچنین عزاداری حسینی است.

وی با اشاره این که شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را در مراسم عزاداری حسینی به وجود آورده است که باید رعایت کنیم، بیان داشت: دشمن در کمین نشسته تا با سوءاستفاده از برخی اهمال کاری ها، علیه عزاداری حسینی به فضاسازی رسانه ای بپردازد.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید بر این که عزاداری امسال با عمل به توصیه های بهداشتی، ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می شود، افزود: هر گونه برگزاری مراسم خارج از  اصول و پروتکل‌های بهداشتی سلامت مؤمنان را به خطر خواهد انداخت‌.

وی با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری گفتند همه تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستند، افزود: همه هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی باید با رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم عزاداری حسینی را برگزار کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha