چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران به ارادت خاص مازندرانی ها به اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷۴ درصد نیات موقوفات استان برای امام حسین(ع) است که این خود نمونه عشق و دلدادگی مردم این استان به سید و سالار شهیدان است.

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: محرم ماه اقامه عزا و ماتم برای سید و سالار شهیدان است.

وی با اینکه عزاداری امام حسین(ع) جزء اصول غیر قابل تغییر در ایران اسلامی است، افزود: ملت مؤمن و عاشورایی ایران اسلامی هر سال در ایام محرم و صفر این مراسم را با عظمت و شکوه خاصی برگزار می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی که در کشور وجود دارد، شیوه برگزاری این مراسم تغییر پیدا کرده است، بیان داشت: همه دلسوزان حسینی و هیأت های مذهبی باید تابع قوانین و مقررات ابلاغ شده در این خصوص باشند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز فرمودند، امسال همه باید تابع قوانین ستاد ملی مقابله با کرونا باشند، خاطرنشان کرد: به طور حتم با همکاری همه دلسوزان حسینی می توانیم یک مراسم درخور شأن ماه محرم برگزار کنیم.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که همه تمهیدات لازم در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص برای برگزاری این مراسم با عظمت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عزاداران از مسائل مهمی است که مورد تأکید همه مسئولان و برگزارکنندگان این مراسم قرار گرفته است.

وی با بیان این که حفظ سلامت مؤمنان و عزاداران حسینی برای همه ما بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: به همین دلیل تأکید داریم همه دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید از سوی هیأت های مذهبی و عزاران حسینی رعایت و اجرایی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: این طرح امسال با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و در فضای باز ۳۰۰ بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که عزاداری امسال ماه محرم تلفیقی از شور و شعور حسینی است، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان تلاش می کنند این مراسم با عظمت را تضعیف کنند، اما عزاداران حسینی با عمل به توصیه های بهداشتی عقل و احساس را با هم پیوند خواهند زد.

وی با اشاره به این که امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا توزیع غذای نذری هنگام عزاداری در ماه محرم را ممنوع کردیم، افزود: رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی به هیأت امناء مساجد و امامزادگان استان ابلاغ شده است.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران به ارادت خاص مازندرانی ها به اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷۴ درصد نیات موقوفات استان برای امام حسین(ع) است که این خود نمونه عشق و دلدادگی مردم این استان به سید و سالار شهیدان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha