پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله تسخیری

حوزه/ شیخ محمد عبد الستار السید وزیر اوقاف سوریه با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفت و اشاره کرد: آیت الله تسخیری یکی از بزرگان و نمادهای این امّت بود که با قلب بزرگ خود همه جا را پر از نور، یقین و عشق کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد عبد الستار السید وزیر اوقاف سوریه با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفت و اشاره کرد: آیت الله تسخیری یکی از بزرگان و نمادهای این امّت بود که با قلب بزرگ خود همه جا را پر از نور، یقین و عشق کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم و الحمد لله ربّ العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا محمد و آل بیته الطیبن الطاهرین و اصحابه اجمعین، قال الله تعالی: ((وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ)). قطعاً همه شما را با چیزی از ترس ، گرسنگی ، و کاهش در مالها و جانها و میوه ها ، آزمایش می کنیم و بشارت ده به استقامت کنندگان.

هنگامی که ایمان داریم که مرگ حق است، در های رحمت و رهایی معنوی به روی ما باز می شود و با تسلیم شدن در برابر قضا و قدر الهی، به آرامش ایمانی می رسیم و از نسیم های بهشت بهره مند می شویم و عزا را بر ما آسان کرده و به ما آرامش می دهد.

با کمال تأسف و غم و اندوه فراوان خبر درگذشت علامه جلیل القدر، عارف بالله، عابد، زاهد و مجاهد جناب آیت الله شیخ محمد علی تسخیری (رحمه الله) را دریافت کردیم.

آیت الله تسخیری یکی از بزرگان و نمادهای این امّت بود که با قلب بزرگ خود همه جا را پر از نور، یقین و عشق کرد و با روح والای خود مظهر نور و عظمت بود و عقل و اندیشه او با نبوغ، بزرگی و اقتدار همراه بود و ایمانش بیانگر راستی، عرفان و قدرت بود.

این فقید مرحوم به کلمات معانی عمیق و به زندگی امتداد و به واقعیت حرکت بخشید؛ چرا که او ایمان داشت که اسلام پیامی برای زندگی، هستی و انسان است.

آیت الله تسخیری با حرکت خود، اندیشه و خطی را به وجود آورد؛ چرا که او آگاهانه اسلام را درک کرد و آن را حرکتی آگاهانه در مسیر مسئولیت پذیری و حرکتی در خط عدالت یافت.

خداوند متعال این علامه جلیل القدر را بیامرزد و او را در بهشت برین جای دهد و به خانواده و خویشاوندان آن صبر و آرامش عطا فرماید.

انّا لله و انّا الیه الراجعون

دمشق

وزیر اوقاف

محمد عبد الستار السید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha