شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 915127
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
رادیو محرم

حوزه/ رادیو محرم در عصر روز پنجشنبه ۳۰ مردادماه برای چهارمین سال متوالی و با حضور مدیر حوزه های علمیه، رئیس صدا و سیمای قم، مدیر رادیو معارف و با پخش پیام آیت الله مکارم شیرازی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین افتتاح رسمی رادیو محرم عصر امروز با حضور جمعی از مسئولین استانی قم، مدیرکل صدا و سیمای این استان، مدیر حوزه های علمیه کشور، مدیر رادیو معارف و با پخش پیام آیت الله مکارم شیرازی در این باره در سالن کوثر صدا و سیمای قم برگزار شد.

مدیر رادیو معارف در ابتدای این مراسم  گفت: رادیو محرم که با شعر «حسینیه ای به وسعت دل ها» آغاز به کارمی کند، پاسخی به یک مطالبه و نیاز اجتماعی مردم در ایام محرم است که از سوی سازمان صدا و سیما داده شده است.

مسعود کاویانی عنوان داشت: رادیو محرم در تلاش است تا شیوه ی عزاداری صحیح و مورد رضای اهل بیت علیهم السلام را در جامعه نهادینه ومقتل خوانی را احیا کند.

در ادامه این مراسم صوت پیام آیت الله مکارم شیرازی، مرجع عالیقدر جهان تشیع به مناسبت آغاز به کار رادیو محرم پخش شد.

آیت الله اعرافی نیز در این برنامه ضمن تقدیر از همه فعالین اقامه عزای حسینی و بویژه دست اندرکاران رادیو محرم بیان داشت: یک بُعد عاشورا تجلی تاب آوری، صبر و مقاومت است که از سوی حضرت سیدالشهداء علیه السلام به ما آموخته شد.

وی افزود: هیچ گاه نگوییم عاشورا عزا و ماتم و افسردگی است؛ عاشورا شور، تحمل و روح حماسه را به بشر می بخشد.

در ادامه این مراسم، آیین روضه خوانی به نوای مداح اهل بیت برپا شد و در پایان حاضرین به غبارروبی مزار شهدای مدفون در محوطه صدا و سیمای مرکز قم و تجدید میثاق با روح آن شهدای والامقام پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهزاد IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 1
    پس چرا اذان به افق تهران پخش میکنه؟ این کار حرفه‌ای نیست