چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم عزاداری امام حسین (ع)  در قطیف عربستان

حوزه/ استان قطیف عربستان مراسم عزاداری حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) را با رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از مساجد و حسینیه های این شهر برگزار کرد و بر حضور شمار محدودی از عزاداران تأکید نمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، استان قطیف عربستان مراسم عزاداری حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) را با رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از مساجد و حسینیه های این شهر برگزار کرد و بر حضور شمار محدودی از عزاداران تأکید نمود.

هر ساله هزاران نفر در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) در مساجد، حسینیه ها و موکب های عزا حضور پیدا می کردند که امسال به خاطر شرایط کرونایی این تعداد محدود شد.

برخی از مساجد و حسینیه های شهر احساء و قطیف عربستان از برگزاری مجالس عزاداری عذر خواهی کرده و به پخش مراسم از طریق شبکه های اجتماعی مثل "یوتیوب" و "زوم" اکتفا کرد.

صاحبان هیئت های حسینی استان قطیف گفتند: تعهدنامه ای را از سوی مقامات حکومتی امضا کردند، مبنی بر اینکه هیچ سخنرانی را از خارج کشور نیاورند، تعداد حاضران در مجالس عزاداری بیشتر از ۵۰ نفر نباشد، فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و در هیئت ها علامت هایی برای نشستن عزاداران مشخص شود، تمامی لوازم پزشکی مهیا و توصیه های بهداشتی اجرایی شود، مثل وجود دستگاه تب سنج، ضدعفونی کننده ها، پوشیدن ماسک پزشکی و عدم برداشتن آن در مجالس عزاداری. همچنین از حضور کسانی که بیماری مزمن دارند یا سنشان کمتر از ۱۵ یا بیشتر از ۶۵ سال است و دارای علائم بیماری یا درجه تب آنان بیش از ۳۸ درصد باشد، ممانعت شود و اگر هر مسئله ای پیش آمد آن را فوراً با مسئولین امنیتی و بهداشتی در میان بگذارند.

صاحبان هیئات افزودند: از بند های دیگر تعهدنامه عدم بستن خیابان ها و راه های نزدیک به حسینیه ها و مساجد و جلوگیری از هرگونه تجمع در داخل یا جلوی حسینیه ها و قرار ندادن پرچم بر روی تیر های برق و ساختمان های دولتی است و اینکه هر کس در این خصوص همکاری نمی کند را معرفی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha