سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شهید علی محمد قنبری

حوزه/ در شب سوم محرم، هیئت رزمندگان ثارالله همدان میزبان شهید علی محمد قنبری از شهدای لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان بود که پیکر مطهرش پس از ۳۴ سال به آغوش وطن بازگشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، شب سوم محرم، هیئت رزمندگان ثارالله همدان میزبان مهمانی عزیزی بود؛ مهمانی که پس از ۳۴ سال به وطن و آغوش خانواده خود بازگشته بود.

شهید والامقام «علی محمد قنبری»  از شهدای سرافراز روستای بیان شهرستان نهاوند بود که پیکر مطهرش چندی پیش در جریان تفحص‌های صورت گرفته توسط کمیته جستجوی مفقودین شناسایی شد.

شهید قنبری از شهدای لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان است که ۲۱ شهریور ۱۳۶۵ به‌عنوان پاسدار وظیفه در عملیات جزیره مجنون شرکت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از  ۳۴ سال به آغوش خانواده بازگشت.

بخشی از زندگینامه شهید قنبری

شهید علی محمد قنبری اول فروردین سال ۱۳۴۴ در خرم آباد به دنیا آمد. سال ۱۳۵۱ وارد دبستان شد، اما به دلیل مشکلات مالی و کمبود امکانات موفق به ادامه تحصیل نشد و تنها تا پایان مقطع ابتدایی درس خواند.

در روزهای مبارزه مردم انقلابی شهرستان نهاوند با رژیم ستمشاهی، شهید قنبری وارد جریان‌های مبارز شد و با وجود سن و سال کم همراه دیگر جوانان و نوجوانان در راه پیروزی انقلاب بزرگ ملت ایران تلاش کرد.

پس از انقلاب، بنا بر وظیفه شرعی و قانونی به عنوان سرباز وظیفه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و لباس سبز پاسداری از اسلام و انقلاب را به تن کرد.

با آغاز دفاع مقدس و حمله ناجوانمردانه ارتش بعث عراق به مرزهای ایران، داوطلبانه روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات‌های مختلف شرکت کرد و سرانجام نیز در ۲۱ شهریور سال ۱۳۶۵ در جزیره مجنون شربت شهادت را نوشید و به مقام عندربهم یرزقون نائل آمد.

در بخشی از وصیتنامه شهید آمده است: 

پویندگان راه حسین(ع) باید تا آخرین قطره خون خودشان و تا آخرین نفس این راه را بپیمایند و این منافقان کور دل باید بدانند ما از کشته شدن هیچ هراسی نداریم چنانچه امام عزیزمان فرمودند شما اگر بکشید جایتان در بهشت است و اگر کشته هم شوید جایتان در بهشت است، پس چرا این از خدا بی خبران در خواب غفلت فرو رفتند و به این دنیای زود گذر دل بستند.

آخر این دنیا به یک مسافرخانه ای می ماند هر کس بیاید باید برود فقط اصل مطلب آن است که باید برداشتی از این دنیا کسب کرد پس چه بهتر که من برداشتم را از این راه پر سعادت کسب کنم. بلی اگر مورد رضای خدا باشد من خودم را یکی از سربازان امام حسین قرار دادم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha