پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: پس از حضور در این مسیر، نباید از هجوم جبهه باطل و طرح شبهه توسط دشمنان ترسی داشته باشید و همواره به یاد داشته باشید که در واقعه عاشورا ۷۲ نفر با وجود آنکه تمام دنیای آن روز در مقابل آنها بودند اما بازهم در کنار امام خود ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع طلاب دوره میثاق طلبگی مدرسه سفیران هدایت همدان با بیان اینکه بسیاری از طلاب در سال‌های تحصیل بارها توجهات ویژه امام زمان(عج) را احساس کرده اند، اظهار داشت: طلابی که امروز در این مسیر قرار گرفته اند، باید بدانند که یکی از شروط موفقیت در این راه داشتن اخلاص است.

وی افزود: حضور در این مسیر را عنایتی ویژه از جانب پروردگار باید بدانید، اما باید هر لحظه هم در این راه مراقب خود باشید چرا که در طول این مسیر موانع و سختی هایی نیز وجود دارد.

امام جمعه همدان وظیفه طلاب را جلوگیری از تحریف حقایق الهی برشمرد و گفت: در مقابله با هجوم دشمنان در این طول این مسیر نباید فراموش کنید که شما سرباز امام زمان هستید و به آن معتقد باشید.

وی، خواستار رسیدگی و مدیریت مسایل اقتصادی طلاب شد و گفت: حقیت اصلی طلبگی، سربازی حضرت حجت(عج) و در رکاب ایشان بود است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: پس از حضور در این مسیر، نباید از هجوم جبهه باطل و طرح شبهه توسط دشمنان ترسی داشته باشید و همواره به یاد داشته باشید که در واقعه عاشورا ۷۲ نفر با وجود آنکه تمام دنیای آن روز در مقابل آنها بودند اما بازهم در کنار امام خود ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه طلاب باید مبلغ رسالت الله باشند، ابراز کرد: اگر طلبه ای در سال‌های اولیه خود تنها به درس خواندن مشغول شود و از کارهای حاشیه ای فارغ باشد، در آینده از لحاظ علمی به هر جایگاهی که می خواهند دست خواهند یافت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر لزوم حضور مبلغان توانمند در جامعه، خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید مبلغ هایی را تربیت کند که توانایی حرف زدن و ایجاد ارتباط با جوانان را داشته باشند.

امام جمعه همدان نمونه یک طلبه موفق است

حجت الاسلام علیرضا یوسفی مدیر مدرسه سفیران همدان نیز با اشاره به برگزاری دوره میثاق طلبگی در این مدرسه اظهار داشت: در این دوره به دنبال آن هستیم تا افراد شرکت کننده در آن با خصوصیات حوزه های علمیه آشنا شوند.

وی، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی را نمونه یک طلبه موفق دانست و گفت: در این دیدار به دنبال آن هستیم تا طلاب با استفاده از تجربیات امام جمعه همدان به عنوان یک طلبه موفق برنامه کاملی را برای آینده خود تنظیم کنند.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه طلاب در مدرسه سفیران علاوه بر درس های معمول حوزه، با روش های تبلیغی نیز آشنا می شوند، گفت: طلاب خروجی مدارس سفیران پس از گذراندن دوره ها می توانند به عنوان مرجعی در جامعه و در بین مردم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    خود-حق-پنداری اصل جهالت و بطالت است