چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار با مدیران صداوسیمای مرکز استان البرز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای سعی دارند با عملکردشان، نظام را ضعیف جلوه دهند، گفت: این کار به‌شدت غلط است و اگر خودسانسوری کنیم و جلوی آن گرفته نشود، ظلم دیگری به‌نظام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی به مناسبت آغاز هفته دولت در دیدار علی صادق مقدسی مدیرکل صداوسیمای مرکز استان البرز بابیان اینکه مکتب امام حسین علیه‌السلام مکتبی پویاست، گفت: مقام حضرت زینب سلام‌الله علیها مقام بسیار بلند و والایی است و در همین فضای رسانه یکی از مهم‌ترین کارهای عالم تا قیامت را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به امام حسین علیه‌السلام و گفتارهای ایشان غافلیم؛ به کتاب «گفتارهای امام حسین» علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: «گفتارهای امام حسین» تمامی بیانات حضرت در مسیر سفر ایشان به کربلا را بیان می‌کند لذا اگر کسی این کتاب را با دقت مطالعه کند متوجه خواهد شد حضرت برای چه از مدینه به مکه و از مکه به کربلا رفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه بندبند زیارت عاشورا پر از درس است، بیان داشت: عبارت «السلام علیک یا اباعبدالله» در زیارت عاشورا تنها به خاطر این نیست که ایشان فرزندی به نام عبدالله داشتند، بلکه ایشان پدر بندگی و عبادت هستند و هرچه بندگی بر روی زمین است ولو غیر از مسلمین به برکت امام حسین علیه‌السلام بندگی می‌کنند، زیرا که اگر حضرت به شهادت نمی‌رسید اساس بندگی از روی زمین برداشته می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های صداوسیما باید پرمحتوا باشد، افزود: صدای و سیمای البرز جوان است و با تمام کمبودهایی که دارد باید پی‌ریزی آن به‌صورت دقیق و بدون عجله انجام شود البته نباید در امر پی‌ریزی ماند و حرکت نکرد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه یکی از مسائل مهم در رسانه شفاف‌سازی و بیان مشکلات است، خطاب به مدیران صداوسیما گفت: هنر رسانه بیان مشکلات به دقیق‌ترین نحو ممکن به صورتی که نتوانند انگ سیاه نمایی به او بچسبانند و شما هم موظفید به بحث شفاف‌سازی کارهای مدیران بپردازید، چراکه هر چه این مطالب بیشتر گفته شود کارآمدی نظام و امید در مردم بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای سعی دارند با عملکردشان، نظام را ضعیف جلوه دهند، اظهار کرد: این کار به‌شدت غلط است و اگر خودسانسوری کنیم و جلوی آن گرفته نشود ظلم دیگری به‌نظام است.

وی بابیان اینکه بیانیه «گام دوم» عصاره چهل سال تجربه و برنامه چهل سال آینده انقلاب است، افزود: بیانیه «گام دوم» چشم‌انداز و سند راهبردی انقلاب است که افراد باید در چهل سال آینده خود را با آن تطبیق دهند و خطاب عام این بیانیه به مردم، خطاب خاص آن به جوانان و خطاب خاص الخاص آن به دستگاه‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه در برنامه‌سازی باید برنامه را برای جوان از هر قشری ساخت، گفت: برنامه‌سازان باید توجه کنند که برنامه را متناسب با قشر خود نسازند و به همه اقشار جامعه به‌خصوص جوانان توجه کنند، چراکه مخاطب ما جوانان هستند و رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه «گام دوم» تأکید بر جوانان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به اینکه حدود یک‌سوم جمعیت استان حاشیه‌نشین هستند، عنوان کرد: محتواهای تولیدشده در صداوسیمای البرز نباید محدود به یک قشر خاص بوده و باید متناسب با همه اقشار جامعه باشد.

وی با تأکید بر تشکیل گروه رصد در صداوسیمای مرکز استان البرز، اظهار داشت: گروه رصد باید در شهرستان‌های استان فعال و به شناسایی افراد باانگیزه، توانمند و جوان در حوزه رسانه بپردازد و ضمن آموزش، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه‌های هنری و رسانه‌ای، تأکید کرد: البرز دارای پیشکسوتان زیادی در حوزه رسانه و هنر است که صداوسیمای مرکز استان می‌تواند از آن‌ها برای آموزش نیروهای جوان خود استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف، بیان داشت: صداوسیما باید بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوعات و محورهای مختلف را در دستور کار خود قرار داده و متناسب با آن‌ها به شفاف‌سازی، پرسش و پاسخ و تولید محتوا بپردازد.

وی در ادامه تقویت سواد رسانه‌ای را امری ضروری و لازم دانست و افزود: بخشی از برنامه‌های صداوسیما باید به تقویت سواد رسانه‌ای مردم بپردازد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه که یکی از کارهای مهم رسانه پاسخ به مطالبات مردم است، افزود: اگر این امر انجام پذیرد نشان می‌دهد که رسانه زنده و پویاست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر ساخت برنامه‌های دوطرفه در صداوسیمای استان البرز، پیشنهاد داد: برنامه‌هایی تولید کنید که مردم مجبور باشند با شما ارتباط بگیرند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار علی صادق مقدسی مدیرکل صداوسیمای مرکز استان البرز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha