جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصاحبه با آیت الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران از مدیران هیأت‌ها و مجالس عزاداری، مداحان، برخی مدیران فضای مجازی، کسبه و بازاریان و همه کسانی که در برپایی باشکوه عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) نقش داشتند تقدیر و تشکر کرد.

آیت الله  سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، از شورانگیزی عاشقانه و مخلصانه  خادمین اهل بیت(ع) تجلیل کرد و گفت: عزاداری و محرم یک مقطع مهم در تاریخ حدود ۶ ماهه ویروس کووید ۱۹ و یا کرونا محسوب می‌شود. این مقطع همراه با یک آزمون بود، جا دارد از کسانی که از این آزمون سربلند برآمدند تجلیل شایسته به عمل آید.

امام جمعه موقت تهران، از مدیران هیأت‌ها و مجالس عزاداری که با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، مجلس عزای سالار شهیدان را شایسته برپا کردند تقدیر کرد و بیان داشت:  آنان در عمل نشان دادند که هم می‌شود مجلس عزای اباعبدالله (ع)را گرفت و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد، بنابراین باید از این تجلیل کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، همچنین مداحان ارزشی و مخلصی که هم خود دستورالعمل‌ها را رعایت کردند و هم مخاطبان خود را به آن سفارش کردند و با برخی ابتکارات ستودنی، شور و شعور حسینی را زنده نگه داشتند، ستود و افزود:  از کسانی که با سلیقه و ابتکارشان فضای عزای سیدالشهدا (ع)را در شهرها پرجلوه ساختند و از اعطای پرچم‌های عزا به کسبه محترم به صاحبان خودروها تا نصب تابلوی عزای سیدالشهدا،  این نماد عشق آنها به آن شهید فداکار راه خدا باشد و ... جای تقدیر و دست مریزاد دارد.

آیت الله خاتمی، با بیان این که ورود عاشقانه و مخلصانه برخی مدیران فضای مجازی در مسأله عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) شایسته تقدیر و تجلیل است، گفت: این ورود پرشور، از نگرانی عاشقان اباعبدالله (ع) از کم احساس برگزار شدن شور حسینی کاست. آفرین بر عزیزانی که این چنین در این فضا حسینیه ای باشکوه ساختند و این ابزار نوین را در خدمت برجسته ترین شعار دین یعنی عزاداری سالار شهیدان به کار گرفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ حرف اساسی ما در عرصه فضای مجازی همین است که این ابزار نوین در خدمت ارزش‌های بالا و تعالی همگان بویژه نسل جوان قرار گیرد، ما نه تنها با این ابزار مخالف نیستیم، بلکه از آن تجلیل هم می‌کنیم،  ولی فضای مجازی که مدیریت آن به دست آمریکا و اذنابش باشد قتلگاه دین و اخلاق است و این فضای مجازی را پایگاه دشمن می‌دانیم. انتظار از مسئولان آن است بستری فراهم کنند که این ابزار وسیله‌ای برای نابودی ارزشهای والای این مردم قرار نگیرد.

وی گفت: حرف دیروز،‌ امروز و فردای این بنده ناچیز همین هست، امیدواریم مسئولان فضای مجازی با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) این ابزار نوین را در خدمت مصالح امت اسلامی به کار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha