جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آزادی

حوزه/ حجت الاسلام آزادی کناری گفت: مساجد و هیئت ها مطیع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند و همه موازین بهداشتی را طبق ابلاغیه این ستاد رعایت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام حسین آزادی کناری، امام جمعه هادی شهر امروز در جلسه بررسی وضعیت مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان با بیان اینکه وحدت مهمترین اصل برگزاری مراسمات محرم است، اظهار کرد: ایجاد تنش و دودستگی بین مسئولان، مردم را مأیوس خواهد کرد و وحدت رویه برای برگزاری مراسم عزاداری در بین مردم از بین خواهد رفت.

وی افزود: برخی از مسؤلان محلی با تندروی ها مقابل عزاداری هستند و به صورت خودمختار مسئولان مساجد را تهدید به برخورد قانونی می‌کنند و موجب دودستگی شده اند.

حجت الاسلام آزادی کناری بیان کرد: مساجد و هیئت ها مطیع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند و تمامی موازین بهداشتی را طبق ابلاغیه این ستاد رعایت می کنند.

امام جمعه هادی شهر بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی در مراسمات عزاداری، تهیه غذا به صورت بیرون بر از مهم ترین مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است که مسئولین هیئت‌ها و مساجد در حد توان خود و به بهترین شکل رعایت می کنند.

وی ادامه داد: آشپزخانه های مساجد باید تحت نظارت و تایید اداره بهداشت فعالیت داشته باشند تا ضمن برپایی باشکوه‌تر برگزار شدن عزاداری محرم حفظ سلامت جامعه  فراهم شود.

حجت الاسلام رمضانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر نیز در این جلسه گفت: پروتکلی در سطح استان با نظرات مدیریت بهداشتی استان در ۱۴ بند تصویب شد که در یکی از بندها آمده است که در روز عاشورا برپایی برنامه های نذوراتی در ایستگاه های صلواتی تحت نظارت شوراهای محترم و بهداشت انجام شود.

وی افزود: در بند ۱۱ این پروتکل اشاره شده که نذورات در قالب مواد خام و نذورات خاص مطابق دستورالعمل بهداشتی طبخ و در ظروف یکبار مصرف به صورت برون بر یا درب منازل توزیع شود.

رئیس تبلیغات اسلامی بابلسر با تأکید بر اینکه حفظ حرمت عزاداران حسینی در اولویت است، خاطرنشان کرد: محرم امسال به خاطر شیوع بیماری منحوس کرونا در وضعیت خاصی قرار گرفته ایم که باید در کنار رعایت مسائل بهداشتی، حرمت عزاداران حسینی رعایت شود.

وی با بیان اینکه غذاهای نذری باید طبق نظر شبکه بهداشت طبخ و توزیع شود، بیان کرد: عدم رعایت بهداشت و ازدحام جمعیت از مهم ترین موارد برای تصویب برون‌بر بودن غذا است.

حجت الاسلام رمضانی با تأکید بر اینکه شبکه بهداشت و درمان نظارت خود را بر بانک ها و سایر ادارات دولتی در رعایت بهداشت بیشتر کند، تصریح کرد: در بسیاری از بانک ها و سایر اداره های دولتی پرسنل مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت نمی کنند که اگر این موارد رعایت نشود و سبب گسترش این بیماری منحوس شود نباید به محرم ربط داده شود و زحمات دست اندرکاران محرم نادیده گرفته شود.

دکتر محمدی، نماینده شبکه بهداشت هادی شهر نیز در این جلسه اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در روز عاشورا مکان هایی که نذری را به صورت بیرون بر تهیه کردند مورد نظارت قرار خواهند گرفت.

وی افزود: از بسیجی ها کمک می خواهیم تا یاوران سلامت ما در اطعام دهی نذری عاشورا باشند و با ایجاد نظم در توزیع و عمل کردن به توصیه های بهداشتی چرخه انتقال ویروس را به صفر برسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha