جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

حوزه/ شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان از الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در حضور سید عمار الموسوی مسئول روابط بین الملل در حزب الله از الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان استقبال کرد.

شیخ نعیم قاسم در این دیدار از موضع گیری های روسیه در حمایت از مسائل لبنان و منطقه که در شفاف سازی موضع گیری های منفی آمریکا نقش داشته، تشکر و قدردانی کرد و گفت: روسیه برای برجسته کردن نقش مقاومت و قدرت های کارآمد در لبنان تلاش کرده است.

معاون دبیرکل حزب الله بر تمایل حزب الله به مأمور شدن رئیس دولت و تشکیل آن متناسب با تأیید گسترده قدرت های سیاسی مجلس تأکید کرد و گفت: باید دولت تشکیل شود تا بتواند برای نجات کشوری که نیازمند کمک های فرزندان خود است، وارد عمل شود.

وی افزود: تشکیل دولت وحدت ملّی یا مشابه آن موجب تجمیع پتانسیل ها و مسئولیت پذیری همگی در ساختن لبنان می شود. تجربه ثابت کرده است که بیشتر کسانی که مخالف هستند، به خاطر این است که در دولت نماینده ندارند و برای مانع تراشی در کار دولت و تحریک کشور های خارجی به عدم کمک به لبنان و تحریک برای شکست دولت تلاش می کنند. همه اینها به خاطر عدم مشارکت آنهاست، پس بهتر است تا جایی که امکان دارد همگی نماینده داشته باشند. در هر صورت باید دید که در آینده چه پیش خواهد آمد، امّا باید لبنان دولتی داشته باشد که به وظیفه بزرگی که کشور به آن نیاز دارد، عمل کند.

سفیر روسیه نیز فضای دیدار را بسیار خوب ارزیابی کرد و آن را نتیجه تحول روابط بین روسیه و حزب الله طی سال های اخیر دانست و گفت: این روابط بسیار مهم و مثبت است.

وی افزود: این روابط ابتدا در نبرد میدانی در سوریه و در مبارزه مشترک با هجوم تروریست ها تقویت شد و با تلاش های ارتش سوریه و هم پیمانان آن در محور مقاومت و روسیه، وضعیت سوریه تغییر کرد و اکنون رو به بهتر شدن است و اراضی آزاد و حاکمیت سوریه بازگشت و ما این روند را تا نابودی کامل تروریسم و خروج نیرو های بیگانه غیر قانونی از سوریه ادامه خواهیم داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha