جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی خوبانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با انتقاد از تناقض‌گویی‌ها در اظهارات مسئولان کشور طی روزهای اخیر، گفت: مسئولان در حالی نگران شیوع ویروس کرونا در هیئت های مذهبی و عزاداری های ماه محرم هستند که در برابر مسافرت‌های غیرضرور سکوت کرده‌اند.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، از بی توجهی مسئولان به ورود حجم گسترده ای از مسافران طی روزهای اخیر به استان انتقاد کرد.

وی با بیان این که متأسفانه در سایه سکوت مسئولان شاهد مسافرت های گسترده به شمال کشور در شرایط قرمز کرونایی هستیم، افزود: همان طور که مسئولان بهداشتی نیز تأکید کردند این مسافرت ها موجب تشدید بیماری در این مناطق خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با انتقاد از تناقض گویی ها در اظهارات مسئولان کشور طی روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: مسئولان در حالی نگران شیوع ویروس کرونا در هیئت های مذهبی و عزاداری های ماه محرم هستند که در برابر این مسافرت های غیرضرور به استان سکوت کرده اند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که به دلیل فشارهای مسئولان، بسیاری از برنامه ها و مراسم عزاداری امام حسین(ع) در شهرها متوقف و یا به صورت محدود در حال برگزاری است، بیان داشت: اما متأسفانه شاهد حضور گسترده مسافران در مناطق گردشگری و سواحل استان بدون هیچ گونه رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستیم.

وی با بیان این که مسئولان باید اماکن گردشگری و سواحل را در این روزهای قرمز کرونایی تعطیل کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه آقایان حضور در مساجد و عزاداری برای امام حسین(ع) را عامل شیوع ویروس کرونا می دانند، اما حضور گسترده مسافران خوش گذران در سواحل و مناطق توریستی هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این تناقض گویی های مسئولان موجب ناراحتی و جریحه دار شدن قلوب عزاداران حسینی شده است، تصریح کرد: در این روزها و شب های ماتم و عزا نباید برخی مناطق توریستی استان شاهد آن وضعیت اسف بار فرهنگی باشیم.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که وضعیت بدحجابی و ولنگاری های فرهنگی در مناطق توریستی علما، ائمه جمعه و متدینین استان را نگران کرده است، خاطرنشان کرد: مسئولان به جای نگرانی برای مساجد و هیئت های مذهبی، برای وضعیت اسف بار مناطق توریستی فکری کنند.

وی با اشاره به این که مناطق گردشگری استان به حال خود رها شده است، بیان داشت: برخی ها تنها به بهانه مسائل اقتصادی این مناطق را کاملاً آزاد گذشته اند که متأسفانه خسارت های جبران ناپذیری را به دین، ارزش های معنوی و فرهنگ بومی منطقه وارد کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha