جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدینی

حوزه نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع عزاداران شهر اقبالیه گفت: دست حضرت ابوالفضل(ع) امروز هدایتگر جریان مقاومت است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در شهر اقبالیه با اشاره به لزوم شناخت و معرفت حضرت ابوالفضل (ع) اظهار کرد: برای شناخت ائمه(ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) باید از قرآن کمک بگیریم، چرا که خلقیات انسان‌ها را مشخص می‌کند.  

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: هیچ کتاب و هیچ گوینده ای همچون قرآن کریم نمی‌تواند پیامبر اکرم(ص) را به ما معرفی و بشناساند. در سوره مبارکه قلم خداوند پیغمبرش را این گونه می‌ستاید: تو ای پیامبر دارای اخلاق کامل و جامعی هستی.  

وی بیان کرد: یکی از فواید آیات قرآن کریم این است که ما از این طریق ابعادی از قرآن را می‌شناسیم، یعنی ما با ذکر گفتن، ابوالفضل(ع) را بیشتر می‌شناسیم.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر ما آیات مربوط به اهل ایمان و ویژگی‌های مومنان را در قرآن مطالعه کنیم و ببینیم ایمان چیست و مؤمن چه کسی است؟ آن زمان ما به شناخت کامل حضرت ابوالفضل(ع) خواهیم رسید.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اذعان کرد: قرآن می‌فرماید إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَیٰ رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ، یعنی مومن زمانی که نام خداوند ذکر می‌شود جانش به وجد می‌آید و تنش می‌لرزد، مبهوت نام خداوند می‌شود و عشق خدا وجودش را متلاطم می‌کند.  

وی اضافه کرد: مومن یعنی کسی که زمانی که آیات قرآن را می‌شنود هر آیه از آن در جانش نفوذ می‌کند و چنان جانشان را سیراب کرده که در پیشگاه خدا غرق در لذت می‌شود و احساس می‌کند در بهشت است و این شخص همه توکلش به خداست.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه افزود: این آیه معرفی رسول خدا(ص)، امیرالمومنین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و سردار سلیمانی است؛ همه ما می‌توانیم حالمان را در این آیه تماشا کنیم. این آیه مانند یک آزمایشگاهی است که حال انسان‌ها را می‌سنجد.  

امام جمعه قزوین یادآور شد: این آیه حال منافقین را نشان می‌دهد، به طوری که خداوند در قرآن می‌فرماید؛ زمانی که پیامبر(ص) این آیه را بر آنها می‌خواند سرشان را برمی‌گرداندند؛ یعنی این آیات به کار ما نمی‌آید؛ در واقع با این آیات ما می‌توانیم هم منافقین، هم حضرت ابولفضل(ع) و حضرت امیرالمومنین(ع) و هم معاویه را بشناسیم.  

وی تصریح کرد: این آیات معاویه را با تاریکی و تباهی و فساد، علی(ع) را با شجاعت و کرامت و عزت و معرفت به ما معرفی می‌کند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: آیه ۲۰۷ سوره مبارکه بقره با محوریت امیرالمومنین(ع) نازل شده است اما شامل حال تمام فرزندان امیرالمومنین(ع) هم می‌شود.  

امام‌ جمعه قزوین ادامه داد: براساس آیه "وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاةِ اللَّهِ " یعنی در میان مردم کسانی هستند که دار و ندارشان، جان و مال و هستی شان را تقدیم خدا می‌کنند تا صاحب لبخند رضایت خداوند شوند.  

وی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) دنبال رضایت خداوند بود، اضافه کرد: کسانی هستند که  شب و روز در هر شرایطی به دنبال رضایت خداوند هستند؛ اگر کسی دنبال رضایت خداوند است باید بندگی خدای متعال را به جای آورد و رفتارش مطابق با فرمایشات خداوند در قرآن باشد و رضایت خدا در راس امورش قرار گیرد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: رزمندگانی که در دفاع مقدس یا دفاع از حرم حضور داشتند هدفشان جلب رضایت خداوند بود؛ سردار سلیمانی و دیگر شهدا و خانواده‌هایشان رضایت خداوند را برای ما معنا کرده و به ما درس زندگی دادند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: در یکی از شهرستان‌های کشور هندوستان که حدود ۴۰۰ مسلمان و شیعه دارد، هر سال در ایام محرم جمعیت انبوهی برای امام حسین (ع)  عزاداری می‌کنند؛ در حالیکه عده زیادی از این عزادارن بودایی و اهل سنت هستند.  

وی یادآور شد: نقل شده جوانی اهل عراق که مذهبی غیر از شیعه داشت با شعرش به سردار سلیمانی می‌گوید اجازه بده پدر بخوانمت، چراکه در حق ما پدری کرده ای؛ آنها می‌گویند سلیمانی ما را نجات داد زمانی که همه عالم علیه ما بود و خانه‌هایمان را غارت کردند و زنانمان را به اسارت بردند و مردانمان را قتل عام می‌کردند کسی به داد ما نرسید، اما سلیمانی به فریاد رسید و ما را از وحشت نجات داد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: سردار سلیمانی برای حقوق یا کسب درآمد به عراق نرفته بود؛ این همان سیره حضرت ابوالفضل(ع) است، یعنی کسی که جان و مال و هستی خود را با خدا معامله می‌کند.  

امام جمعه قزوین گفت: سردار سلیمانی علت سفر به عراق را زمانی که به دیدار دختر شهید مشهدی رفته بود، بیان کرد. دختر شهید می‌گوید  که در یک مراسمی نزد سردار سلیمانی رفتم و درخواست کردم که منزل ما هم تشریف بیآورید و ایشان به قولشان عمل کرد و من از ایشان درخواست کردم انگشترت را به من بده؛ ایشان برایم شرطی گذاشت که باید قول دهی زمانی که به حرم می‌روی از امام رضا (ع) شهادتم را طلب کنی تا به یاران شهیدم بپیوندم.  

وی ادامه داد: دختر شهید می‌گوید اول به فکر فرو رفتم و می‌خواستم انگشتر را پس بدهم، گفتم سردار من نمی‌خواهم این دعا را از خدای متعال طلب کنم، این انگشترت را پس بگیر، اما ایشان گفت، دخترم من این انگشترم را دادم و تمام شده باید به قولت عمل کنی. سردار مسیر خدمت به خدا را در خدمت به خلق دیده بود برای همین به عراق رفت و به شهادت رسید.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: خدا می‌فرماید" إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ " خدا از همه ما انتظار دارد و نگاهش تنها به پیامبران و امامان نیست و می‌گوید من مشتری و جان و مال و ایمانتان هستم.  

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خدا می‌گوید من جان شما را به بالاترین قیمتی که در فکر شما نمی‌گنجد، خریدارم و در بسیاری از آیات قرآن می‌فرماید مبادا که خودتان را به کم بفروشید.  

وی ابراز کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند؛ هرکس خودش را به کمتر از بهشت بفروشد، ضرر کرده است؛ با نگاهی گذرا به زندگی‌ خود شاهدیم که چگونه افرادی خودشان را به مال دنیا و صندلی ریاست می‌فروشند و با خیانت و ظلم و بی عدالتی دین و ایمان خود را از دست می‌دهند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدا می‌فرماید من به بالاترین قیمت جان و مال شما را خریدارم، ضرر نمی‌کنید اینجاست که امام حسین(ع)، حضرت ابولفضل(ع) و علی اکبر(ع) خانوادگی حرکت می‌کنند برای اینکه در معامله با خدا شرکت کنند، حادثه عاشورا یک معامله پرسود و مفید بود.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: در سوره مبارکه لقمان آمده است؛ انسان‌هایی که به دنبال لهو و لعب و دروغ و حرف‌های بیهوده یا وعده‌های بی محتوا هستند دچار خسران خواهند شد، اما کسانی که با خدا معامله می‌کنند، ضرر نخواهند کرد.  

وی در تشریح حادثه روز عاشورا گفت: راوی می‌گوید حضرت ابوالفضل(ع) زمانی که به سمت شط فرات رفت اسبش تا سینه در آب بود نقل شده که حضرت دستش را درون آب برد و مشتی از آن را تا نزدیک صورتش آورد، اما از آن آب نخورد.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: حضرت عباس(ع) زمانی که آب را نزدیک صورتش برد یاد لب‌های تشنه برادرش افتاد، آب را روی شط خالی کرد؛ در واقع ایشان با این حرکت در نظر داشت که آب فرات را به شهادت بگیرد، لذا مشتی از آب را جلوی لب‌های خشکیده اش می‌گیرد و می‌گوید من نسبت به برادرم و خانواده اش بی وفا نیستم؛ ای آب فرات تو هم شاهد تشگی لب‌هایم باش.  

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: کودکان در خیمه چشم انتظار عموی خود بودند که ناگهان صدای رسای حضرت ابوالفضل(ع) بلند شد و به گوش بچه‌ها رسید که به خدا سوگند اگر دست راستم را قطع کند من تا ابد حامی دین و امامم هستم و تا ابد از دین خدا حمایت می‌کنم.  

وی گفت: نقل شده حضرت عباس(ع) تا زمانی که با خدا وارد معامله نشده بود صحبتی نکرد، اما زمانی که دستش را قطع کردند مشخص شد با خدا معامله را آغاز کرده و بعد دست چپ، چشم و فرقش را در راه خدا هدیه کرد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: هر چه ما در دنیا داشته باشیم روزی به پایان می‌رسد، اما هرچه را با خدا معامله کنیم، تمام نشدنی است. هرچه نزد ماست تمام می‌شود اما آنچه نزد خداست تمام شدنی نیست.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: تا زمانی که دست روی بدن حضرت ابوالفضل(ع) است عضوی از بدن ایشان است، اما زمانی قطع می‌شود به یدالله تبدیل شد یعنی تمام شدنی نیست و امروز هم دست بریده حضرت ابولفضل(ع) است که به داد مردم یمن و سوریه و عراق و لبنان و فلسطین و مسلمانان آفریقا می‌رسد.  

 وی تصریح کرد: دست حضرت ابوالفضل(ع) به همراه سردار رشید سلیمانی و سید حسن نصرالله به داد مردم مسلمان آنجا رسید و موجب نجات عراق و فلسطین و لبنان شد.  

امام جمعه قزوین با بیان اینکه شیخ زکزاکی در حقیقت مجری فرمان ابوالفضل العباس(ع) است، عنوان کرد: حضرت ابوالفضل (ع) با خدا معامله کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) تا جایی ادامه می‌دهد که از اسب به زمین می‌افتد و فریاد می‌زند برادرم برادرت را دریاب؛ سپس امام حسین (ع) به سرعت به سراغ ابوالفضل(ع) می‌روند. در روایت می‌خوانیم زمانی که امام حسین(ع) بعد از شهادت برادرش بالای سر حضرت ابوالفضل(ع) می‌روند به یک باره آثار پیری و شکست در صورت اباعبدالحسین(ع) نمایان می‌شود.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha