جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفت: پیام محرم در عاشورا خلاصه شده و این عاشورا نماد سبک زندگی اسلامی و الهی است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: سبک زندگی حسینی(ع) بنده صالح و مطیع بودن است که انسان به آرامش دنیوی و اخروی می رسد.
وی تاکید کرد: باید بار دیگر با بازخوانی واقعه کربلا مسیر زندگی را بازیابی و بر اساس زندگی اهل بیت(ع) حرکت کنیم.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران افزود: دهه اول محرم، نشانگر معرفت و اعلام محبت به خاندان اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) که نماد سکان دار کشتی نجات بشریت است.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) و یاران وفادارش نماد صبر و پایمردی در راه حق و تکلیف مداری در مقابل اوامر الهی و عشق بندگی هستند.
ظهیری با اشاره به وقایع روز عاشورا گفت: برخی از اهل دل نوشته اند که هر چه به عصر عاشورا نزدیک تر می شدند چهره امام حسین(ع) گلگون تر می شد که این امر به خاطر شوق وصال حق بود و عده ای مطرح کردند که به خاطر تشنگی بوده است.
وی تاکید کرد: وقتی از ابعاد مختلف به واقعه عاشورا نگاه می کنیم در آن جلوه های زیبای دلدادگی، وصال، محبت و ولایت مداری نمایانگر است.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: در تاریخ نقل شده است که وقتی مسلم بن عوسجه اسدی در صحنه عاشورا در حال شهادت بود امام حسین(ع) به همراه حبیب بن مظاهر بر سر بالین او حاضر شدند که وی به حبیب بن مظاهر گفت که تو را وصیت می‌کنم به این شخص(امام حسین(ع))، خدای رحمتت کند تا جان در بدن داری از او دفاع کن و از یاری‌اش دست مکش تا کشته شوی.
وی با بیان اینکه مدار حرکت همه در کربلا جلب رضایت الهی و امام شناسی بود گفت: خط نورانی امام پذیری و برائت از دشمن در صحنه کربلا موج می زد.
ظهیری ابراز کرد: در کربلا امام حسین(ع) برای حر فهماند که راهش اشتباه بوده است و با محبت اهل بیت می تواند به صف ولایت مداری حرکت کرد.
وی تاکید کرد: محرم نماد تازه شدن و دوباره زندگی کردن است از این رو باید الگوهایی مانند حسین(ع)، اهل بیت(ع) و یارانش را به عنوان شاخص بین زندگی خودمان قرار دهیم و ضمن صیقل دادن قلبمان و پاک کردن از انحرافات، ادامه دهنده راه آنان باشیم.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: باید ادامه دهنده راه عاشورا باشیم و از سیره حضرت زینب(س) الگو بگیریم زیرا این بانوی بزرگوار وقایع کربلا را تبیین کرد، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.
وی با تاکید بر اینکه هر کسی باید بر اساس معرفت خودش از واقعه عاشورا و زندگی امام حسین(ع) درس بگیرد گفت: کسانی که از زندگی این امامان معصوم الگو گرفتند مانند شهید سلیمانی محبوب دل ها شدند و مانند نیلوفر آبی نمایان شدند.
ظهیری ادامه داد: دختر سه ساله امام حسین(ع) در خرابه تنها جان داد و امروز اثر ظلم ستیزی آن در دنیا زبانزد شد و اینگونه به خاطر اسوه ها عاشورا ماندگار شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha