جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم مدرسی

حوزه/نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد هشدار داد: ما معتقدیم استان یزد باید قطب پزشکی باشد و حمایت مردم یزد از استان های دیگر نیز در این زمینه  مشهود است اما این حق مردم یزد نیست که رفت و آمدهای بدون نظارت زمینه بیماری را در استان تشدید کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی، شب گذشته در جمع عزاداران بخش رستاق با عرض تسلیت به مناسب تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار داشت: امسال به برکت فعالیت و اجرای برنامه از سوی  هیئت های انصار در یزد، مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) و سوگواری دهه اول محرم  از رونق بسزایی برخوردار بود.

وی با اعلام مراتب تقدیر و تشکر از هیئت های انصار و مسئولین برگزاری این برنامه ها، تصریح کرد: در چهارگوشه شهر با  همت بلند بانیان، ساعیان و همراهی مردمی در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا  مراسم های ارزشمندی با محوریت هیئت های انصار در کنار برنامه های خانگی و مردمی در حال برگزاریست.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه خاطر نشان کرد: این تجربه خوب نشان می دهد که بهتر بود سایر  هیئت های مذهبی نیز همچون سال های گذشته اما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و بر مبنای شیوه های جدید، عزاداری خود را ادامه داده و تعطیل نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: در سراسر کشور فعالیت هیئت های مذهبی را در اشکال مختلف و طبق موازین مورد نظر ستاد مقابله با کرونا شاهد هستیم، اما متأسفانه در یزد حرکت عزاداری هیئت ها در محله ها رو به افول رفت که امید است به لطف پروردگار در مناسبت های پیش رو این بیماری منحوس ریشه کن شده و  بتوان با تدابیر بهداشتی و برنامه ریزی های منسجم تری فعالیت اثرگذار و با عظمت هیئت های عزاداری یزد را به ویژه در محلات شاهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ضمن  تقدیر و تشکر  از تلاش های  کادر پزشکی و مجموعه درمان استان و طلب علو رتبه برای شهدای سلامت و آرزوی عافیت برای همه بیماران به ویژه مبتلایان ویروس کرونا مخصوصا کادر درمان، از مسئولین استانی و متولیان  بهداشت و درمان خصوصا از جامعه پزشکی خواهش می کنم  در کنار سیر اقدامات تا نسبت به کنترل بیماری و شیوع  ویروس کرونا در یزد  تدبیر و برنامه ریزی ویژه ای را نیز نسبت به بیماران غیر بومی داشته باشند.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد ابراز کرد: ما معتقدیم استان یزد باید قطب پزشکی باشد و حمایت مردم یزد از استان های دیگر نیز در این زمینه  مشهود است اما این حق مردم یزد نیست که رفت و آمدهای بدون نظارت  و مربوط به مسائل درمانی  که از مناطق دیگر به یزد صورت می گیرد زمینه بیماری را در استان تشدید کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی تأکید کرد: ضروری است مسئولین اجرایی و  درمانی دست در دست هم بدهند تا با رعایت حقوق  شهروندان و مردمی که خارج از استان برای درمان به یزد می آیند این مشکل را برطرف کنند، زیرا برخی آمارهای اعلام شده حاکی از آن است که حدود 40 درصد از شیوع بیماری کرونا در استان وابسته به رفت و آمدهای بیمارانی است که از مناطق دیگر به یزد می آیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha