جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان کبودرآهنگ

حوزه/ عصر امروز به همت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان کبودرآهنگ مراسم سوگواری عصر عاشورا با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و با حضور طلاب خواهر و عموم بانوان در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عصر امروز به همت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کبودرآهنگ مراسم سوگواری عصر عاشورا، در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و با حضور طلاب خواهر و عموم بانوان برگزار شد، پس تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا، روضه و مقتل خوانی، خانم باهری از مبلغین برتر شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

خانم باهری، بهترین عمل در ماه محرم و صفر را حزن و اشک بر مصیبت اباعبدالله(ع) دانست و گفت: بهترین مجلس، مجلس روضه است که نتیجه آن هم تربیت شهدای بزرگی همچون شهید رسول ترک خواهد بود.

وی افزود: شهید رسول ترک مشتری ثابت مجالس امام حسین(ع) بود و حضرت نیز ایشان و ارادتش را خریداری کرد و در نهایت به شهید ترک تبدیل شد و لذا باید به یاد داشته باشیم که گاهی در مجالس عزاداری، دل‌های سوخته‌ای حضور دارند که خداوند به خاطر آن فرد به کل جمع نگاه خواهد کرد.

باهری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند امت اسلامی و جامعه اسلامی نباید ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس عبرت آموز و یک پرچم هدایت از نظر دور کنند، گفت: قطعا اسلام زنده به عاشورا و حسین بن علی (ع) است.

وی با بیان اینکه ماموریت سید الشهدا (ع) در دشت کربلا تنها شهادت نبود و اسارت خانواده ایشان هم جزء ماموریت بود، مطرح کرد: در واقع جز به جز وقایع و اتفاقات کربلا جز امتحان امام حسین(ع) بود.

این بانوی مبلغه، خواستار رعایت آداب ظاهری در ماه محرم همچون سیاه پوشیدن و اندوهگین بودن برای تسلی خاطر حضرت زینب (س) و عرض تسلیت به امام زمان(عج) شد و گفت: در این ایام باید با کم کردن از مشغله‌های زندگی، با حضور در مجالس اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت بپردازیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت احکام دینی، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشور ضروری است تا به فکر یتیمان و مومنین بی‌بضاعت نیز باشیم و در مسیر اهل بیت (ع)، به یاری این افراد بشتابیم و قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha