جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطاط

حجت الاسلام خطاط گفت: طبق روایات فراوان مراسم سیدالشهدا(ع) نباید تنها جنبه فردی داشته باشد و بنابر روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند: امر ما را زنده بدارید"، مومنین باید فرهنگ حسینی را از طرق مختلف همچون فضای مجازی ترویج دهند.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان؛ با اشاره به اهمیت ادامه سوگواری و حزن و اندوه در عزای سیدالشهدا(ع) و سفارش اهل بیت(ع) عصمت و طهارت در این باره اظهار کرد: ما موظف هستیم به عنوان یکی از شعائر الهی مراسم سیدالشهدا(ع) را گرامی بداریم و در هر خانه و در هر کوی و برزن، بازار، خیابان، ادارات و مدارس نام اباعبدالله الحسین(ع) باید برجسته شود.

وی ضمن قدردرانی از هیئت های مذهبی در برپایی مجالس عزای حسینی در دهه اول بدون هیچ مشکلی، افزود: البته امسال در شرایط ویژه قرار داشتیم و جمع بین عزاداری سیدالشهدا(ع) و رعایت اصول بهداشتی در بهترین و بالاترین درجه به عنوان یک وظیفه بود، چرا که هر دو دستور دینی است و قابل جمع بوده و منافاتی با هم ندارند.

حجت الاسلام خطاط با بیان عدم تعارض بین حفظ شعائر دینی و توجه به مسائل بهداشتی، گفت: به طور مسلم کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرد، اما عزاداری سیدالشهدا(ع) شعبه های فراوانی دارد که می توان در محرم و صفر به شعبه های جدید عزاداری ورود کرد و چه بسا فرصتی باشد برای این که در این شرایط قدم جدیدی در مراسم سیدالشهدا(ع) برداریم.

وی اضافه کرد: طبق روایات فراوان مراسم سیدالشهدا(ع) نباید تنها جنبه فردی داشته باشد و بنابر روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند: امر ما را زنده بدارید"، مومنین باید  فرهنگ حسینی را از طرق مختلف همچون فضای مجازی ترویج دهند.

معاون حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر جنبه اجتماعی عزای حسینی، تصریح کرد: اعتقاد داریم توسل و توجه به اباعبدالله(ع) می تواند زمینه بر طرف کردن این بیماری از میان شیعیان و بلکه از تمام بشریت را فراهم آورد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha