جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب که وارد حوزه و دانشگاه می شوند اطلاع درستی از ولایت فقیه ندارند و لذا حوزه باید در برنامه های اصلی خود نسبت به این مهم اقدامی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی‌نژاد در دیدار اعضای هئیت رئیسه مجمع نمایندگان با مدیر حوزه های علمیه گفت: در سال ۹۴ دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم که در آن طرح حفظ و هویت روحیه انقلابی در حوزه که در واقع وسیع ترین طرح همکاری مدیریتی حوزه بود،  با مشارکت مدیریت و معاونین حوزه های علمیه و هئیت رئیسه مجمع تهیه و در شورای عالی مصوب و به اجرا در آمد.

وی اظهارکرد: با گذشت چهار سال از عملیاتی شدن این طرح در حوزه ها و مدارس علمیه یا به صورت آزمایشی و پایلوت، اما هنوز شاهد اجرایی شدن کامل آن طرح و راهکارها و سیاست ها نیستیم که امید است در دوره جدید نسبت به آن جامع عمل پوشیده شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بحث ولایت فقیه و حوزه انقلابی در شرایطی که نفوذ دشمن و ترویج افکار نفوذی در جامعه بیشتر شده است، اهمیت بسزایی دارد و جا دارد برنامه هایی با رویکرد بحث ولایت فقیه و حوزه انقلابی بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ادامه داد: با توجه به ظرفیت خوب مجمع و فعال بودن کمیسیون های مختلف، می توانیم بازوی خوبی برای بهتر اجرا شدن و هم افزایی برنامه ها و طرح های مدیریت کلان حوزه باشیم، همانطور که در ایام و مناسبت های مختلف فرهنگی و اجتماعی از حضور جهادی در بیمارستان ها، مواسات، آرامستان ها دوشادوش نیروهای جهادی بودیم و با آنان حرکت کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به هجرت علمای بلاد، گفت: ۲ سال پیش طرح هجرت علمای بلاد را به جامعه مدرسین دادیم و در این خصوص کمک هایی صورت گرفت، بحث اسکان طلاب موضوع مهمی است که باعث شده امروز هجرت طلاب فاضل به جهت نبود مسکن به بلاد بیشتر شود و این موضوع مهمی است که باید نسبت به آن عنایت ویژه ای شود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha