سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین در جلسه شورای مرکزی بسیج طلاب حوزه های علمیه استان قزوین گفت برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس ، نحوه اجرای برنامه‌های محرم الگوی مناسبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای مرکزی بسیج طلاب استان قزوین اظهار کرد: خدا را شاکریم که حضور باشکوه مردم در عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به همت مسئولان و مردم فضای بسیار خوبی را رقم زد و واقعاً تماشایی شد.  

وی تصریح کرد: مساجد، تکایا و حسینیه‌ها مراسم عزاداری را بسیار خوب و باشکوه برگزار کردند و خوشبختانه رشد چشم‌گیری را در محتوای ارائه شده از سوی مداحان نسبت به سال‌های گذشته مشاهده کردیم و این فضا هر سال رشد و پویایی بیشتری پیدا می‌کند.  

امام جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس امری ضروری است. فرهنگ برادری، کمک و ایثار که در سنگرها حاکم بود را لازم است بیش از پیش به جامعه و مردم منتقل کرد و اجازه ندهیم این فرهنگ به فراموشی سپرده شده و در خاطرات و کتاب‌ها باقی بماند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: دفاع مقدس از این حیث مقدس است که ما آغاز کننده جنگ نبودیم و در مقابل دشمنی که به شهرهای ما وارد شده بود و آنها را به آتش می‌کشید، ایستادیم و از خانه‌هایمان بیرون راندیم و این واقعیت دفاع مقدس است که باید تبیین شود.  

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری باشکوه عزاداری محرم که با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها صورت گرفت، می‌تواند الگوی مناسبی برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس قرار گیرد و برنامه‌ها در فضای باز برگزار شود.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، تجلیل از پیشکسوتان روحانی را کار ارزشمندی دانست و گفت: علاوه بر این رسالتی که طلبه‌ها بر عهده دارند، تجلیل از پیشکسوتان غیر طلبه است که ایثارگری کردند و در دفاع از نظام و انقلاب جانفشانی کردند.  

امام جمعه قزوین استفاده از صدا و سیما و رسانه‌های مجازی را در ایام بیماری کرونا برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس بسیار مؤثر و مفید خواهد بود و ان‌شاءالله تلاش کنیم این فرهنگ‌سازی در زمان خاصی متوقف نماند و در تمام طول سال اجرا شود.  

وی خاطرنشان کرد: در باب عزاداری ایام محرم نیز نباید صرفاً به بُعد مصیبتی توجه کنیم بلکه لازم است نگاه معرفتی داشته باشیم و پیام های اباعبدالله الحسین(ع) را که حضرت اصرار داشتند به مردم منتقل کنند، با جدیت بیشتر مورد توجه و تبیین قرار دهیم.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha