جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی جباری

حوزه/ حجت السلام جباری گفت: امروز می‌بینم شعار «ما ملت امام حسینیم» که از زبان سردار سلیمانی صادر شد، حقیقت شیعه است و به عنوان شعار اصلی هیئات عزاداری اجرا شد.

حجت الاسلام علی جباری در گفتکو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه با اشاره به این‌که قیام امام حسین (ع) و امتداد این مسیر به برکت زینب کبری(س) برای دفاع از دین بود، اظهار داشت: دفاع از دین بر همه واجب است و این امر گاهی با جهاد، در مقاطعی با امر به معروف، موقعی با کارهای فرهنگی و تشکیل هیئات مذهبی و در مواردی با تشکیل حکومت اسلامی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سیدالشهدا (ع) در سخنرانی‌های خود از مدینه تا کربلا اهداف قیام خود را به مردم تبیین می‌کند و در یکی از این سخنرانی‌ها این‌گونه بیان می‌فرماید، خداوندا تو آگاهی که آنچه از جنبش و نهضت بر ضد مفاسد و منکرات به دست ما صورت گرفت نه در طمع پادشاهی و جاه بود، نه در طلب ثروت و مال، ما خواستیم تا نشانه‌های راه دینت را ارائه دهیم و مفاسد را در شهرهای تو اصلاح کنیم، و هدف امام حسین (ع) احیای سنت نبوی بود که در سایه آن همه مردم در آسایش زندگی می‌کردند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با تاکید بر این‌که به فرموده امام خمینی (ره): تکلیف ما را حضرت سید الشهداء معلوم کرده است، گفت: بر اساس همین تکلیف محوری است که امروز می‌بینم شعار «ما ملت امام حسینیم» که از زبان سردار سلیمانی صادر شد، حقیقت شیعه است و به عنوان شعار اصلی هیئات عزاداری اجرا شد.

وی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) و نهضت خونین عاشورا برای همه انسان‌ها درس آزادگی و حریت، دینداری، تسلیم محض در برابر اراده الهی، عبد خدا و بنده واقعی الله بودن و اطاعت از ولایت است و به همه یاد می‌دهد که چطور در موارد نیاز از تمام خانواده حتی از شش ماهه خود باید گذشت تا به مقام رضا رسید و کسی به این مقام جز حسین بن علی علیه السلام نمی‌تواند برسد.

حجت الاسلام جباری در ادامه بیان داشت: آزادگی یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است و یک انسان آزاده هرگز تن به ذلت و خواری نخواهد داد و در مقابل ستمگر تسلیم نمی‌شود و این درس را سیدالشهدا به همه جهانیان داد.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر درس‌های مکتب عاشورا و سیدالشهدا (ع) است. امام حسین علیه السلام این حقیقت که حاکمیّت یزید بزرگ‌ترین منکر اجتماعی است و در چنین شرایطی وظیفه انسان آزاده و با تقوا امر به معروف و نهی از منکر است، برای مردم تبیین کردند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با بیان این‌که حرکت زینب کبری و خطبه‌های آتشین ایشان در کوفه و شام در امتداد قیام عاشورا و تکمیل کننده حرکت امام حسین (ع) بود، گفت: حضرت زینب کبری به عنوان یک مسلمان آزاده و ولایتمدار و ولایت‌پذیر راه سیدالشهدا (ع) را ادامه داد و با خطبه‌های خود کاخ ظلم را بر سر ظالمین ویران کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha