پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ حسین الحداد یکی از روحانیون انقلابی بحرین

حوزه/ شیخ حسین الحداد یکی از روحانیون انقلابی بحرین به اظهارات پادشاه بحرین بعد از پایان مراسم عاشورا مبنی بر اینکه عزاداری محرم با موفقیت انجام شد، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسین الحداد یکی از روحانیون انقلابی بحرین در گفتگویی از اظهارات پادشاه بحرین بعد از پایان مراسم عاشورا مبنی بر اینکه عزاداری محرم با موفقیت انجام شد، انتقاد کرد و به حقیقت نظارت پادشاه بحرین بر مراسم عزاداری بحرین پرداخت.

وی با اشاره به اینکه سرور آزادگان، پیام آور جهانی بود، گفت: کسی که دسته ها و هیئت های عزاداری را با موفقیت در بحرین برپا کرد،  رژیم آل خلیفه نیست، بلکه این جوانان بحرینی هستند که هر ساله مراسم عزاداری عاشورایی را برگزار می کنند و به آنچه این رژیم گفت گوش ندادند، بلکه گوش به فرمان هیئت ها، حسینیه ها و مراسم عزاداری بودند.

شیخ الحداد تصریح کرد: دسته های عزاداری خارج شدند و مراسم عزاداری ادامه یافت و هیئت های حسینی رژیم بحرین را در عمل انجام شده قرار دادند. چه کسی در هیئت های عزاداری حضور یافت؟ چه کسی وارد حسینیه ها شد تا دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را اجرایی کند؟ رژیم آل خلیفه تنها به انجام نظارت اطلاعاتی و امنیتی می پردازد، امّا کسانی که بر این هیئت ها و حسینیه ها نظارت داشتند، همان جوانان بحرینی بودند.

"حمد عیسی الخلیفه" حاکم بحرین مدعی شده بود که مراسم عزاداری امسال با توجه، اهتمام و با موفقیت برگزار شد که این بیانگر بافت اجتماعی منسجم بحرین است.

وی از اداره اوقاف جعفری و رؤسای هیئات به خاطر اجرای دستور العمل های پیشگیرانه تشکر کرد و مدعی شد: بحرین در آزادی دینی و احترام به مذاهب مختلف الگو است.

امّا پادشاه بحرین نگفت که امسال به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا، محدودیت رسمی برای برپایی شعائر حسینی در بحرین تعیین کرد، این در حالی بود که بسیاری از هیئت ها آماده اجرای دستور العمل های پیشگیرانه در میان عزاداران حسینی بود.

پادشاه بحرین فراموش کرد که مقامات بحرین برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه ها را ممنوع کردند و برگزاری مراسم را تا ۲۰ دقیقه محدود کرد.

شیعیان در راستای عمل به توصیه علمای بزرگ بحرین به ویژه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور، بر احیای مراسم عزاداری در خیابان ها و بیرون حسینیه ها اصرار ورزیدند.

اقدامات مقامات امنیتی بحرین علیه شعائر حسینی در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرد و آنان اقدام به جمع آوری پوستر ها و پرچم های حسینی کرده و برای جلوگیری از عزاداری، برخی از مساجد را بستند و شیعیان را به خاطر برافراشتن پرچم های حسینی بر پشت بام خانه ها، احضار کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha