چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 917408
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
اجتماع عزاداری

حوزه/ اجتماع جوانان عاشورایی به مناسبت سومین روز شهادت امام حسین(ع) به همت کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حمید رضا حدائق مسئول قرارگاه تبلیغی عمار عصر چهارشنبه در این مراسم که در مسجد الرجاء شیراز با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار شد، در خصوص نوجوان حسینی، اظهار داشت: اگر یک نوجوان در زمینه طاعات حسینی خوب کار کند نام او در طومار اصحاب حسین ثبت می شود.

وی در ادامه با طرح این سؤال که قاسم بن الحسن(ع) چه کارهایی انجام داد که یکی از اصحاب امام حسین(ع) شد، افزود: نوجوانان امروز جامعه اگر بخواهند پیرو قاسم بن الحسن بشوند باید معرفت دینی خود را بالا ببرند، معرفت که بالا رود نوجوان ۱۳ ساله الگوی امت می شود.

مسئول قرارگاه تبلیغی عمار با اشاره به معنای «احلی من العسل»، تصریح کرد: حضرت قاسم(ع) از در شب عاشورا از امام حسین(ع) سؤال می کند که فردای عاشورا من هم به شهادت می رسم، امام(ع) هم سوال فرمودند که شهادت در نزد شما چگونه است؟ حضرت قاسم گفتند «احلی من العسل (شیرین تر از عسل)».

وی، عدم معرفت و شناخت را یکی از ضعف های جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ضعف هایی که در جامعه است، ضعف معرفت و شناخت است، برخی افراد را می بینیم که پس از ۶۰ سال هنوز در اعتقادات خود مانده اند؛ نباید در سختی های زندگی رنگ باخت، در سختی ها، پستی ها و بلندی ها نباید با شبهات رنگ ببازیم.

حجت الاسلام حدائق با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)  در خصوص معرفت بیان داشت: از امام صادق(ع) بیان شده که معرفت دارای چهار رکن است، که نخستین آن خدا شناسی، دوم معرفت و خود سازی، سومین آن شناختن وظیفه و چهارم دشمن شناسی است.

وی ادامه داد: آنانی که دنیا و آخرت می خواهند باید از فرامین خداوند و پیامبر خدا اطاعات کنند، همچنین انجام واجبات نیز از دیگر مسائلی است که باید نوجوانان به آن عمل کنند.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه اضافه کرد: اگر نوجوانان امروز می خواهند مانند قاسم بن الحسن(ع) باشند، باید امام خود را بشناسند و تابع دستورات مقام معظم رهبری باشند و عمل خود را با فرامین رهبر معظم انقلاب تطبیق دهند.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی زیر مجموعه قرارگاه تبلیغی عمار و در مسجد الرجا مستقر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha