پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد هادوی تهرانی

حوزه/ استاد هادوی تهرانی با صدور بیانیه ای،‌هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه استاد هادوی تهرانی در پی هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَقَالُوا لَن یَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلَّا مَن کَانَ هُودًا أَوْ نَصَارَیٰ تِلْکَ أَمَانِیُّهُمْ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ
ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻫﺮﮔﺰ کسی ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻬﺸﺖ ﻧﻤﻰ  ﺷﻮﺩ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﻳﻬﻮﺩی ﻳﺎ ﻧﺼﺮﺍنی ﺑﺎﺷﺪ ، ﺍﻳﻦ ﺩﺭﻭﻍ ﻫﺎ ﻭ ﺍﺑﺎﻃﻴﻞ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ; ﺑﮕﻮ : ﺍﮔﺮ ﺭﺍﺳﺘﮕﻮﻳﻴﺪ ﺩﻟﻴﻞ ﻭ ﺑﺮﻫﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﺪ .(البقرة،۱۱۱)

قرآن‌ کریم بیش از چهارده قرن قبل، یهودیان و مسیحیان را به عرضه برهان دعوت و گفتگوی منطقی را روش ارزیابی ادیان معرفی می کند.
فیا للعجب! در عصری که داعیه دانش و فناوری در آن گوش فلک را کر کرده است  و در سرزمینی که خود را از پرچم داران روشنفکری می نمایاند، این آخرین نسخه هدایت الهی توسط چند جوان جاهل مورد اهانت قرار می گیرد و پلیسی که باید حافظ قانون و نظم اجتماعی باشد، با نابخردی فزون تر، از اینان، حمایت می کند.

این فاجعه دردناک، یک کاریکاتور زنده از نهایت ظلمت در غرب و شاهدی صادق بر حقانیت و توانایی عقلانی اسلام و قرآن کریم در برابر سایر مکاتب است.

باید به حال رهبرانی که آیات نادانی آنان در گذشته و حال زندگیشان چشم ها را خیره کرده است، گریست که شادمانه در این بزم جهالت پای می کوبند و خویش را حامیان آزادی می شمارند و صدها نفرین بر سردمداران برخی کشورهای اسلامی که به این محفل شیطانی می پیوندند و در این میانه به دنبال تقویت روابط خود با دشمنان اسلام هستند، غافل از آنکه آب در هاون می کوبند و جایگاه خود در جهنم مستحکم می کنند.

بی شک این رفتارهای کودکانه اثری جز اعتلای بیشتر اسلام و تقویت ایمان مسلمانان ندارد، اما این امر چیزی از وظیفه کشورهای اسلامی جهان، به ویژه جمهوری اسلامی ایران، در برخورد هر چه مستحکم تر با این جهالت ها نمی کاهد و وظیفه سنگین همه عالمان دینی، از هر کیش و آئینی، جلوگیری از این رفتارهای کودکانه و باطل کردن توطئه دین ستیزان استکباری است تا فضای گفتگوی عقلانی در میان دین باوران جهان فراهم شود و صلح و امنیت، جای جنگ و خونریزی را بگیرد.

مهدی هادوی تهرانی
۱۲ شهریور ۱۳۹۹
۱۳ محرم الحرام ۱۴۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha