پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 917435
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
فراخوان ایده های فرهنگی

حوزه/معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان از فراخوان "ایده های فرهنگی در خصوص طلیعه حضور طلاب جدید الورود" خبر داد و گفت: همایش طلیعه حضور فرصتی برای آشنایی با مسیر طلبگی است.

مریم جان جان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، هدف از برگزاری همایش طلیعه حضور را ترویج عبودیت از راه فهم دین خواند و گفت: طلیعه حضور سنتی است که هر ساله از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار می شود تا طلاب یک روز از تمامی نقاط استان در کنار هم جمع شوند و با منش طلبگی و برنامه ها و عملکردحوزه های علمیه آشنا شوند.

وی ادامه داد: طلیعه حضور، مجلسی برای اقناع اندیشه و تقویت معنویت و اخلاق طلاب جدید الورود و نیز نشان دادن مسیر طلبگی است که با رعایت قوانین و تفکر خلاقانه موجب رشد و پیشرفت آنها می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان افزود: منزلت و کرامت هر انسان به جهت دو گوهر عقل و تفکر اوست که از دیگر موجودات متمایز می شود و باید به این دو اهمیت داد و صرف کارهای بیهوده نکرد. تفکر و ایده پردازی از جمله فعالیتهایی است که مایه نورقلب و  حسن خلق و فزونی علم می شود.

وی ادامه داد: داشتن برنامه ای کاربردی و قابل اجرا، انسان را از دنیای کنونی که پر از چالش و تزاحم است، نجات و به رستگاری سوق می دهد و از آن رو که وظیفه طلاب نیز تبلیغ دین و معارف الهی است برای طی این مسیر نیازمند انگیزه ی قوی است که اجرای برنامه های ناب در همایش طلیعه حضور بیشترین تاثیر را در جهت انگیزه دهی خواهد داشت.

خانم جان جان تصریح کرد :با شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه در این ایام، بسیاری از رویدادهای مبتنی بر تجمعات و جلسات اداری غیر قابل اجرا هستند، بنابراین برای ایجاد انگیزه و ماندگاری تاثیرات معنوی طلیعه حضور و به  منظورکسب ایده های قابل اجرا، فراخوانی ترتیب داده شد که از تمامی فعالان فرهنگی عرصه خدمت در حوزه های علمیه خواهران دعوت می شود که با نظر ها و ایده های کوتاه مدت و بلند مدت خود ما را در اجرای بهتر این برنامه یاری کنند.

وی از فعالان فرهنگی خواست که ایده های خود را در پیام رسان ایتا به آی دی  Mjanjan1362 @ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha