جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش تجلیل و تکریم خیرین روحانیت در عرصه سلامت

حوزه/ امروز دشمنان ما پول های گزافی را خرج می کنند. این چیزی که عرض می کنیم، تحلیل نیست اطّلاع است؛ انسان به بسیاری از این حرفها علم دارد. پول خرج می کنند برای اینکه بتوانند ذهن جوانِ مسلمانِ مؤمنِ ایرانی را منصرف کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

جوان مؤمن انقلابی

امروز دشمنان ما پول های گزافی را خرج می کنند. این چیزی که عرض می کنیم، تحلیل نیست اطّلاع است؛ انسان به بسیاری از این حرفها علم دارد. پول خرج می کنند برای اینکه بتوانند ذهن جوانِ مسلمانِ مؤمنِ ایرانی را منصرف کنند.

منحرف کنند. از چه؟ از اصل دین؛ نه فقط از نظام جمهوری اسلامی، یا از ولایت فقیه یا امثال اینها؛ [بلکه‌] از اصل دین، از تعبّد به دین، از مسئله‌ی تشیّع تا برسد به نظام جمهوری اسلامی و برسد به بقیّه‌ی چیزهایی که وجود دارد؛ دائم دارند شبهه خلق می کنند.

کسانی هستند در داخل که ابزار آنها میشوند امّا خیلی از آنها خودشان هم در داخل کشور نیستند؛ در بیرونند، خط می دهند، عنوان و سوژه معیّن می کنند و پخش می کنند و میگویند اینها را بگویید، اینها را ترویج کنید.

امروز هم فضای مجازی یک صحرای بی‌پایانی است که از همه طرفش می شود حرکت کرد؛ دیگر مثل سابق نیست که شما بخواهید یک مطلبی را بیان کنید، ناچار باشید روی کاغذ بنویسید، آن را پلی‌کپی کنید یا فتوکپی کنید ده نسخه، صد نسخه، دویست نسخه؛ این‌جوری نیست. هر یک نفری که بتواند با رایانه کار بکند یک رسانه است. می‌نشینند پخش می کنند شبهات را، حرفها را، جوان های مؤمن را، جوانهای سالم را گمراه می کنند. اینها را باید شناخت.

چه کسی بایستی بیاید وسط میدان و سینه سپر کند و مانع بشود از گمراهی جوانان؟ چه کسی باید مانع بشود از اقدام دشمن برای انحراف ذهن جوانان؟ به عهده‌ی چه کسی است این کار؟ جامعه‌ی علمی و مذهبی، یعنی روحانیّت، اوّلین وظیفه‌اش این است؛ مهم‌ترین وظیفه‌اش این است.

بیانات در اوّلین جلسه‌ درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha