جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نادر رنجبر

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر گفت: زمانی که یک طلبه مشغول درس خواندن است، باید افق دیدش جامعه‌ای باشد که منتظرند در آینده از بارقه‌های علمی او استفاده کنند؛ اگر دارد فقه و اصول می‌خواند، این را با نگاه به جامعه خودش ترسیم کند و بتواند در آینده پاسخ گوی نیازهای جامعه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نادر رنجبر، مدیر حوزه علمیه کردستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های کنونی نظام اسلامی، تربیت طلاب در طراز انقلاب است، اظهارداشت: انقلابی که با نام دین شکل گرفته، ضرورتش اقتضا می‌کند که حوزه‌های علمیه با توجه به نیازهای روز جامعه، طلابی را در طراز و افق انقلاب تربیت کنند.

وی تصریح کرد: اهداف متعالی انقلاب اسلامی باید بلندگوهایی داشته باشد که بتوان از مأذنه آن بلندگوها، ندای انقلاب را به گوش جهانیان رساند و این کار به‌صورت تخصصی بر عهده طلاب و روحانیون است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر، با اشاره به شاخص های طلبه در طراز انقلاب، گفت: طلبه متعهد و در طراز انقلاب فردی است که تربیت اخلاقی داشته باشد و معیارهای تربیت اخلاقی و دینی برایش مهم باشد.

مدیر حوزه علمیه کردستان، اضافه کرد: آن زمانی که یک طلبه، گوشه کتابخانه مشغول درس خواندن است، باید افق دیدش جامعه‌ای باشد که منتظرند در آینده از بارقه‌های علمی او استفاده کنند؛ اگر دارد فقه و اصول می‌خواند، این را با نگاه به جامعه خودش ترسیم کند و بتواند در آینده پاسخ گوی نیازهای جامعه باشد.

وی گفت: ما امروز در مسائل مختلف ادعا داریم که دین مبین اسلام برای همه لحظات زندگی انسان و ساحت‌های زندگی اجتماعی انسان در حوزه سیاست، اقتصاد و اجتماع برنامه دارد؛ از این رو یک طلبه در طراز انقلاب باید با تجهیز خود به علم روز، در مسائل مختلف علمی همچون فقه سیاست، فقه اجتماع و فقه اقتصاد که از ضرورت‌های زندگی اجتماعی کنونی هستند، ورود پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر، در پایان اظهار کرد: طلبه باید عالم به زمان خود باشد و بتواند در مسیر و افقی که انقلاب قرار است بر اساس آن شاخصه‌ها تمدن سازی کند، گام بردارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha