شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مازندران امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مازندران امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این مراسم با بیان این که سیستم کلان آموزشی در حوزه بر مبنای نگاه به دین، قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: طلاب حوزه نیز با همین نگاه و معیار به رشد و تعالی معنوی دست پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا برخی مشکلات آموزشی و معیشتی را برای طلاب به وجود آورده است، افزود: با همکاری مرکز خدمات حوزه علمیه استان و همچنین سایرنهادها تلاش کردیم  تا این مشکلات را در حد توان رفع کنیم.

استاد حوزه، توسعه و تقویت رشته ها و مراکز تخصصی را از جمله سیاست های مدیریت حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: تا سال های اخیر این مرکز تنها در آمل فعال بود اما امروز در نوشهر و نکا دارای مراکز تخصصی حوزوی هستیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین از تلاش برای اخذ مجوز راه اندازی چنین مراکزی در ساری و نکا و همچنین مدارسی که مستعد هستند، خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که در حال حاضر درس رسمی خارج فقه در مدرسه علمیه امام حسن(ع) آمل و امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر فعال است، تصریح کرد: در حال رایزنی هستیم تا مجوز درس رسمی خارج را برای تعدادی دیگر از اساتید استان اخذ کنیم.

وی همچنین به آغاز فعالیت مدرسه قرآنی مسجد جامع نکا از سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: این مدرسه وظیفه تربیت و پرورش طلاب حافظ قرآن کریم را بر عهده دارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران به تدوین شناسنامه مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: این شناسامه با محوریت معرفی نظام آموزشی حوزه، معرفی مدارس  وامکانات آموزشی و همچنین جذب و اشتغال دانش آموختگان حوزه تدوین خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha