جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) کرمان گفت: اولین وظیفه طلاب شناخت هویت طلبگی و در واقع فهمیدن و پی بردن به موقعیت و جایگاه خاصی است که در جامعه از آن برخوردارند.

زهرا فقیه، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به ویژگی های طلبه موفق اشاره کرده و گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های ارزشمندشان در مورد اهمیت تشخیص وظیفه طلاب و روحانیون می فرمایند:«مهم این است که طلبه دین در هر برهه ای از زمان وظیفه خودش را بداند و به آن عمل کند. اگر وظیفه تشخیص داده بشود و به آن عمل شود علم و تقوا و شجاعت و  سایر خصوصیات مثبت کارکرد خود را پیدا می کنند».

وی ادامه داد: اولین وظیفه طلاب شناخت هویت و مسئولیت طلبگی و در واقع هویت شخصیتی خودشان هست؛ منظور از هویت شخصیتی که در َمقابل هویت شخصی است یعنی فهمیدن و پی بردن به موقعیت و جایگاه خاصی که طلاب صرف نظر از ویژگی های شخصی شان از آن موقعیت برخوردار هستند.

وی ادامه داد: طلاب خواهر به عنوان ارائه کنندگان شیوه ی خاصی از زندگی که همه ابعاد را شامل می شود باید خود قبل از هر کس باید به این شیوه معتقد بوده و بدانند که این سبک از زندگی تنها راه سعادتمندی دنیا و آخرت است.

‌فقیه افزود: آنچه مسلم است ای  که طلاب در جامعه ی ایران اسلامی دارای جایگاهی هستند که این جایگاه را دین معرفی کرده است و مردم متدین و مسلمان هم آن را قبول کرده اند و عبارت است از؛ شناساندن دین و معرفی وظایف دینی افراد جامعه وبیان راه کارهای پیاده کردن دستورات دین در زندگی.

وی به اثرات شناخت هویت اشاره نموده و تصریح کرد: اگر طلاب خواهر این هویت شخصیتی خود را بشناسند و به آن معتقد باشند، نه تنها در زندگی فردی بلکه در زندگی جمعی و اجتماعی آنها در حدی مؤثر است که به عنوان انسان های هدایتگر جامعه مورد توجه قرار می گیرند..

 مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) کرمان افزود: منظور از شناخت مسئولیت یعنی اینکه طلاب چه در حین درس خواندن و چه در زمان فارغ‌التحصیلی و حضور در جامعه متوجه وظیفه سنگین خود در جهت دفاع از ارزش ها و مبارزه با ضد ارزش ها باشند و مسائل مادی، آنها را به یک زندگی عادی و معمولی بدون دغدغه نسبت به سرنوشت جامعه وادار ننماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha