جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیین بازگشایی مدارس علمیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در آیین بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌ علمیه خواهران گفت: تأسیس حوزه های علمیه خواهران با هدف تربیت بانوان صالحه و مؤمن آراسته به کرامت، علم و دانایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام محمود صفی زاده در آیین بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌ علمیه خواهران کردستان که به صورت ارتباط مستقیم اسکایپ با مدارس این استان در مدرسه ریحانه النبی(س) سنندج برگزار شد، بازگشایی  سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران را  فصل دوباره رویش علمی و آموزشی و تربیتی نهاد مقدس حوزه‌های علمیه بیان کرد و خطاب به طلاب جدیدالورود، گفت: تبریک عرض می کنم به طلاب جدیدی که با حضورشان در حوزه‌های علمیه به کسوت طلبگی و حضور در خیمه حضرت زهرا(س) و کسب معارف اهل بیت(ع) مفتخر شده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان، قیام اباعبدالله الحسین(ع) را در دو بخش تفسیر کرد و اظهار داشت: یک بخش از قیام امام حسین(ع)، بخش ایثار خون، جان و شهادت است که سردار این بخش اباعبدالله الحسین(ع) است؛ اما قیام ابا­عبدالله الحسین(ع) با شهادتشان تمام نمی شود، این قیام باید تجمیع شود و تکمیل شود و به عنوان یک حرکت انسان ساز تا قیامِ قیامت ماندگار شود.

وی بخش دیگر قیام امام حسین(ع) را بخش ترویج این قیام عنوان کرد و بیان داشت: بعد ایثار خون و  جان، حال نوبت به کسانی است که پیام این خون‌های ریخته شده را احیا کنند، این پیام را به نسل های بعدی منتقل کنند؛ سردار این بخش از قیام اباعبدالله الحسین(ع)، زینب کبری(س) می باشد و این عظمت کار بانوان را نشان می دهد.

حجت الاسلام صفی زاده خطاب به اساتید و طلاب مدارس استان، گفت: شما خواهران و اساتید بزرگوار طلبه می دانید بر اینکه، هدف اصلی قیام امام حسین(ع) احیای ارزش‌هاست، احیای ارزش‌های انسانی و دینی است و در میان این ارزش‌ها، یکی از مهمترین ارزش ها، ارزش های حوزه بانوان و مهار خانواده است.

وی افزود: این را همه می‌دانیم و به تجربه ثابت شده است که مدیریت این نهاد بر عهده مادر خانواده  است، یعنی مادر مدیر این نهاد در خانواده است؛ اگر این نهاد، نهاد صالحی باشد آن وقت شخصیت بچه ها که در خانواده شکل می‌گیرد شخصیت صالح پیدا می­ کند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان تاکید کرد: حوزه های علمیه خواهران با هدف تربیت بانوان صالحه، بانوان مؤمن که آراسته به کرامت، علم، دانایی، معرفت و اخلاق برگرفته از معارف اهل بیت(ع)  هستند، تاسیس شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از معاونین آموزش تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha