پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه الزهرا ارومیه

حوزه/ خانم پورحیدر با تأکید بر این که هر کس به دنبال دنیا باشد در حوزه به معنویت نمی‌رسد، گفت: بساط حوزه به گونه‌ای است که "من اراد به الدنیا"، فقط به دنیا می‌رسد و اگر "من اراد به الاخره" باشد هم به دنیا و هم به آخرت می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، راضیه پورحیدر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، با بیان این‌که قدم گذاشتن در وادی طلبگی یکی از توفیقات بزرگ الهی است، اظهار داشت: هر کس کارهایش خدایی و برای خدا و رضای او باشد پروردگار عالم نیز برای او پشتیبان و تأییدکننده خواهد بود و باید در مورد این که چه عملی از ما قبول شده که وارد حوزه شدیم بیشتر تأمل کنیم.

وی ادامه داد: هر کس در راه خدا باشد و برای او کار کند نتیجه‌اش این است که خدا او را تنها نمی گذارد و یاری‌اش می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه با تاکید بر این که هر کس به دنبال دنیا باشد در حوزه به معنویت نمی‌رسد، گفت: بساط حوزه به گونه‌ای است که من اراد به الدنیا، فقط به دنیا می‌رسد و اگر من اراد به الاخره باشد هم به دنیا و هم به آخرت می‌رسد.

وی افزود: با صَرف و خواندن افعال، طلبه معرفت پیدا نمی ‌کند و اندوخته‌ای برای تبلیغ نخواهد داشت باید زحمت کشید و از محضر اساتید استفاده کرده و رشد کرد.

پورحیدر تصریح کرد: حوزه دبیرستان و دانشگاه نیست، حوزه مدرک معتبر دارد ولی هدف نباید فقط گرفتن مدرک باشد، البته مدرک وسیله و ابزار است برای تبلیغات در عرصه‌های مختلف و انجام رسالت در جامعه و باید در ابتدا با خدا عهد و پیمان بست و از خداوند در پیمودن این مسیر مقدس کمک خواست.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha