شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ صادق نابلسی از روحانیون شیعه لبنان

حوزه/ شیخ صادق نابلسی از روحانیون شیعه لبنان طی سخنانی گفت: فرانسه نسبت به منافع لبنانی ها غیرت نشان می دهد، امّا تمام داستان این است که تنها به فکر منافع و نفوذ خود است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ صادق نابلسی از روحانیون شیعه لبنان طی سخنانی گفت: فرانسه نسبت به منافع لبنانی ها غیرت نشان می دهد، امّا تمام داستان این است که تنها به فکر منافع و نفوذ خود است و می خواهد موفقیت هایی را محقق کند که آمریکا قادر به آن نبوده است.

وی افزود: برنامه تبلیغاتی و ضعف لبنانی ها و تسلیم آنان در برابر استعمار، باعث شده فرانسه به عنوان یک کشور حمایتگر و واسطه گر برای لبنان تبدیل شود.  این مسئله وضعیت پیچیده داخلی لبنان را برطرف می کند؛ چرا که وضعیت داخلی لبنان تنها با یک حمایتگر خارجی قوی که برنامه ریزی می کند و اختلافات را سامان می بخشد و به شیوه جدیدی سهمیه ها و غنیمت ها را توزیع می کند، به استقرار می رسد. همگی موافق اند که این نقش به فرانسه داده شود.

شیخ نابلسی در عین حال اشاره کرد: اقدام فرانسه یک رزمایش آمریکایی برای قرار دادن تدریجی لبنان در سیاق معامله قرن است. این بار با تشویق لبنان انجام می گیرد، امّـا اگر ما از طریق دولت جدید لبنان آنچه را که آنها می خواهند را تحقق نبخشیم، آمریکایی ها بار دیگر به لبنان ضربه می زنند و این بار شدید تر خواهد بود.

روحانی شیعه لبنان ادامه داد: به همین خاطر ما باید متوجه باشیم که این استقرار سطحی است و این بهبودی برای این است که به شروط آن پاسخ مثبت بدهیم و اگر ببینند که ما در برابر خواسته های آنان مقاومت می کنیم، همان کاری را با کشور ما می کنند که با لیبی، سوریه، عراق و یمن کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha