چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم سوگواری دهه دوم محرم مکتب الصادق(ع)اصفهان

حجت الاسلام سرلک گفت: صبر برای انسان، منطق خوش و بد آینده را به منطق خیر ختم می کند و انسان را قدرتمندتر از آن قرار می دهد که در برابر کسی زانو بزند، صبر انسان را از حادثه‌ها بزرگ تر می کند همانگونه که امام حسین(ع) هر چه به لحظه شهادت نزدیک می شدند، چهره شان برافروخته‌تر می شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی سرلک شامگاه سه شنبه در خیمه حسینی بچه های آسمان(مکتب الصادق(ع)) با بیان نسبت قدرت و فقر در دیدگاه اسلامی، اظهار کرد: اساس قدرت این است که منشأ پدید آورنده آن را خدا بدانیم و هیچ راهی جز بندگی برای به دست آوردن آن وجود ندارد و برای آنکه بتوانیم فقر و نیاز خود به خدای متعال را دائما در خاطر داشته باشیم، باید نخست نسبت به داده ها و داشته های خود توجه، مرور و شکر گزاری داشته باشیم.

کارشناس مذهبی ادامه داد: انسان باید بداند برای خدا آفریده شده و از دنیا بزرگ تر است، از همین رو دنیا با همه جذابیتش برای انسان متعالی قلیل است، فقر و نیازمندی در پرستش و بندگی خودش را نشان می دهد که قله آن نماز است، نماز انسان را پای کار خدا نگه می دارد و آدمی با نماز ربوبیت خدا را میپذیرد و درنهایت از فضیلت صبر برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به معنای صبر، تصریح کرد: صبر یعنی ظرفیت بزرگ و قدرت تحلیلی که در ناملایمات و سختی ها با چشم خدا و منطق او نگاه کند و در نهایت به ناشکیبایی نمی رسد، صبر انسان را به جایگاهی میرساند که نتیجه کوچک تر از آن خواهد بود که ملاک شکست و پیروزی قرار بگیرد، رهاورد اصلی صبر این است که انسان را در محرومیت ها و نداشته ها هم خوشحال می‌کند.

حجت الاسلام سرلک تاکید کرد: صبر برای انسان، منطق خوشایند و بد آینده را به منطق خیر ختم می کند و انسان را قدرتمند تر از آن قرار می دهد که در برابر کسی زانو بزند، صبر انسان را از حادثه ها بزرگ تر می کند همانگونه که امام حسین(ع) هر چه به لحظه شهادت نزدیک می شدند، چهره شان برافروخته تر می شد و اساسا انسانی که صبر می کند مسئله مرگ را حل می کند و هیچ چیز نمی تواند او را بر زمین بزند هرچند بدنش مثل حاج قاسم تکه تکه هم بشود، پیروز است.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: صبر قطعا دنیای ما را هم آباد می کند و ما را به نتیجه بیشتری می رساند و انسان را مسلط بر موضوعات می کند، صبر ما را در میدان فرهنگ، سیاست، جنگ و اقتصاد برتر می کند، همچنین یک رهاورد دیگر دارد و آن اینکه اگر شما ۷۲ نفر در مقابل ۳۰ هزار نفر باشید باز هم پیروز میدان در باطن شما هستید، انسان هایی که با تحلیل های معرفتی موضوعات را مورد بررسی و تحلیل قرار نمی دهند، هم چنان امام زمانشان پشت پرده غیبت خواهد بود.

وی درخصوص انتظار و انواع آن، ابراز داشت: دو نوع منتظر امام زمان(عج) وجود دارد، گروهی که برای رهایی از فشارهای اقتصادی و... طلب ظهور میکند تا از این فشار ها راحت شوند و برخی هم غصه خود آقا را دارند بیش از ۱۳۰۰سال است که در غیبت هستند.

حجت الاسلام سرلک اذعان کرد: صبر قدرتی است که انسان را به عبودیت واقعی می رساند و صابران در میدان تصمیم گیری ها و تحلیل موضوعات، خداوند را تکیه گاه خود می دانند و خداوند هم درهای رحمت خود را روی آنها باز می کند.

کارشناس مذهبی در رابطه با خصوصیات دشمنان گفت: دشمنان ما همچون سگ هستند که اگر از آن ها بترسیم، به ما حمله ور می شوند و اگر به آن ها حمله ور شویم، فرار خواهند کردند.

وی در پایان عنوان کرد: همانطوری که شاعر می گوید «بنده آن نیست که در کیسه پشیزی دارد/ بنده آن است که ارباب قویی دارد» و ما هم امام زمان(عج) را داریم، هر چه خود را مقابل خدا و اولیای خدا کمتر ببینیم، دستگیری آن ها از ما بیشتر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha