پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اولین همایش معنویت های نوظهور شاخصه ها و نقدها

حوزه/ ویژه نامه الکترونیکی همایش ملی معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به سردبیری محمدرضا قربان زاده منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ویژه نامه اطلاع رسانی همایش ملی «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها»، با سرمقاله ای از دکتر ابراهیم علی‌پور «رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» آغاز می شود که در بخشی از این سرمقاله آمده است: «نیازها و بحران های معنوی انسان را می توان در رأس سلسله نیازها و مشکات بشر معاصر مشاهده نمود. امروزه این گرایش چنان پررونق و متنوع است که برخی دوره معاصر را عصر انفجار معنویت  ها و یا بازگشت به معنویت نام نهاده اند. این پدیده گرچه در کشور ما به دلیل حضور پررنگ دین و عرفان کم رنگ می نماید ولی به وضوح در حال گسترش و فراگیری است».

در ادامه، این ویژه نامه با دکتر هادی وکیلی «دبیر علمی همایش ملی معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» که عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می باشد نیز گفت وگویی صورت گرفته که در بخشی از آن آمده است: «معنویت های نوظهور هویت ملی و دینی را تهدید می و هدف اصلی از برگزاری این همایش آشنا کردن جامعه و پژوهشگران این حوزه با آخرین دستاوردهای پژوهشی و علمی و نظری و عملی در باب جنبش هاست».

گفت وگو با دکتر احمد شاکرنژاد «مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دبیر اجرایی همایش ملی معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» پیرامون بررسی اهداف و محورهای همایش مذکور، مروری بر عناوین چکیده مقالات رسیده و سفارشی و نویسندگان آن ها، مروری بر پیش نشست های همایش، معرفی کتب و شورای علمی همایش و جدول برنامه های همایش از دیگر مطالبی است که در ویژه نامه الکترونیک همایش ملی معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها به چشم می خورد.

ویژه نامه الکترونیکی همایش ملی «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به سردبیری محمدرضا قربان زاده منتشر شده و از طریق پرتال این دفتر به نشانی www.Dte.ir قابل دریافت است.

همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» در هجدهم تا بیستم شهریورماه به صورت مجازی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha