سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علیرضا امینی

حوزه/ در زمان اوباما، طرح هایی در کنگره امریکا برای ضربه زدن امنیتی و ایجاد اغتشاش در ایران آماده شد که از جمله آن طرح گلوله طلایی و مستقیم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا امینی امروز در هم اندیشی نمایندگان دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ناظر به رسالت حوزه های علمیه در بحران کرونا که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، با بیان این که مسئله ای که این روزها کمتر بدان توجه می شود ،بحث امنیت است، گفت: در این رابطه در زمان اوباما طرح هایی در امریکا آماده شده که از جمله آن طرح گلوله طلایی و مستقیم بوده است.

این کارشناس مسائل امنیتی افزود: منظور از گلوله طلایی همان طرح جنبش نان است. که در این رابطه تا کنون اتفاقات مهمی در کشور برای برهم زدن نظم و امنیت کشور و نهایتا اغتشاشات داخلی به وجود آمد.

وی افزود: در جنبش نان آنها دنبال تغییر مدل از سرمایه دار به گرسنه و فقیر و فعال سازی فضای مجازی می باشند.

امینی با اشاره به اجرای تئوری پاس آبشار در بحث تهدیدها و امنیت، گفت: هدف از این تئوری بازی فرد در پازل به صورت آگاهانه و غیر آگاهانه است. این کار به اپوزسیون داخلی و خارجی واگذار شده است. این گروه افرادی را در داخل کشور به صورت ماهرانه جذب اهداف خود می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که امروز یکی از بزنگاه های خطرناک در بحث امنیتی بحث بورس، طلا و نقره و برجام، بنزین و... است، گفت: در بحث برجام وقتی مسائل امنیتی آن بهبرخی مسئولین گفته شده، آنها گفتند شما در توهم هستید؛ حتی حاضر به پذیرش نقد آن نشدند.

وی با بیان این که در حال حاضر تئوری پاس آبشار در کشور در حال اجرا است و در این رابطه می توان به بوق و کرنا کردن برجام و گره زدن به معیشت، امنیتی کردن بحث کوله برها، کاهش جمعیت در کشور، شبکه سازی کردن،  اشاره کرد، گفت: دشمن و اپوزسیون داخلی در جنبش نان دنبال دو هدف مهم است از جمله آن باور سازی فقر و سیاه نمایی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که در بحث بنزین برخی دنبال اجرای اهداف شومی بودند، اظهار داشت: اپوزسیون برای برهم زدن کشور برنامه ویژه ای داشتند.  اما اپوزسیون خارج کشور نیز برای براندازی برنامه هایی دارد که از جمله بمباران رسانه ای است.

امینی  گفت: اما چند اتفاق در کشور بسیار جدی است از جمله آن اجرای طرح نفوذ، ترس عمومی، افزایش بی سابقه قیمت ها و کالا است. نمونه آن سخنان خود وزیر بانک مرکزی است که گفت به زودی جلوی آنها را می گیریم .

این کارشناس ادامه داد:  اتفاق دیگر نشانه گرفتن اپوزسیون داخلی و خارجی و زدن گلوله مستقیم بر جامعه نخبگانی است. مانند اتفاقاتی که در نهادی به نام حوزه می افتد و افرادی در لباس روحانیت کارهایی انجام می دهند که چندان خوشایند نظام و انقلاب نیست.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha