جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجلیل از طلاب ممتاز

حوزه/ همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از طلاب نخبه و ممتاز مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از ۲۰ نفر از طلاب نخبه و ممتاز علمی و اخلاقی مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر تجلیل شد.

حجت الاسلام فروتنی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در این مراسم که با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، با بیان این که مهم ترین هدف حوزه های علمیه باید تربیت طلاب نخبه، مهذب و انقلابی باشد، گفت: باید از همه توان خود در جهت تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی بهره گیریم.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش فقها و علمای بزرگ بوده اند، ادامه داد: امروز نیز مدارس علمیه باید چنین شخصیت های بزرگی را تربیت و تحویل جامعه اسلامی دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که امروز انتظار جامعه از حوزه های علمیه بسیار بیشتر از گذشته است، بیان داشت: محصول و خروجی حوزه های علمیه باید طلبه نخبه و مهذب باشد تا بتوانند به رسالت واقعی خود در جامعه عمل کنند.

حجت الاسلام فروتنی، انقلابی بودن را یکی از شاخصه های مهم حوزه در تراز نظام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: طلبه رشد یافته حوزه های علمیه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند تا بتواند به این نظام و انقلاب خدمت کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم دین و اعتقادات خود را از حوزه های علمیه و روحانیت  دارند، ادامه داد: این مسأله وظیفه همه ما را سنگین تر از گذشته می کند و باید اعمال، رفتار و موضع گیری های ما به گونه ای باشد که مورد رضایت الهی، صاحب اصلی حوزه های علمیه و همچنین مقام معظم رهبری واقع شود.

وی در ادامه بر ضرورت توجه همزمان به علم و اخلاق در حوزه تأکید کرد و گفت: علم بدون اخلاق نمی تواند تعالی بخش باشد بلکه طلبه زمانی به رشد و تعالی حقیقی دست خواهد یافت که اخلاق را همراه با اخلاق بیاموزد.

حجت الاسلام فروتنی با بیان این که  امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا فعالیت های علمی و آموزشی این مدرسه نیز به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی انجام می گیرد، گفت: در روز پنج درس برای طلاب پایه اول تا ششم به صورت غیر حضوری و مجازی تدریس خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر به برخی خدمات اجتماعی و جهادی طلاب این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: طلاب جهادی این مدرسه در  عرصه محرومیت زدایی و احداث خانه برای محرومان نقش بسزایی داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha