پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی نمایندگان استانی دفتر اجتماعی سیاسی حوزه (2)

حوزه/ بعضی از مسئولین با فضای مجازی بیگانه اند، این خطر و اهمیت را درک نکرده اند و این در حالی است که تنها شبکه بی بی سی فارسی برای ۴ تا ۸ ساعت تولید برنامه، ۴ میلیون دلار هزینه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در هم اندیشی نمایندگان دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ناظر به رسالت حوزه های علمیه در بحران کرونا که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت فضای مجازی و رسالت حوزویان گفت: در سال گذشته صنعت سینمای کشور، به  ۲۶ میلیون نفر بلیت فروخته است و اگر هر کدام ۱۰۰ دقیقه فیلم نگاه کرده باشند، در مجموع ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون دقیقه افراد صرف  دیدن فیلم کردند و این در حالی است که جمعیت فعال و رسمی در فضای مجازی در هرماه ۷ میلیارد دقیقه، وقت صرف این فضا می کند، این یعنی ۳ برابر کل سال سینمایی ایران. 

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه افزود: کل حجم بازار صنعت سینمایی ایران ۲۹۹ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که در فضای مجازی از ۱و ۸ دهم میلیون اکانت، ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در حقیقت در کشور ۱و ۸ میلیون نفر در بعضی از این شبکه ها عضو و اشتراک  خریده و ۳ میلیون نفر هم بدون خرید در حال استفاده از فضای مجازی می باشند. که در آمارها هم وجود ندارد؛  به همین تعداد افرادی هستند که از سایت های غیر رسمی استفاده می کنند و در رصد هم نمی باشند. این اهمیت فضای مجازی است ولی متأسفانه هیچ توجهی به آن نشده و نمی شود.

وی بیان داشت: در این بین هم کسانی هستند با کج فهمی این فضای مهم را به رسانه و تلویزیون تشبیه می کنند و افرادی هم وجود دارند که می گویند، شما را چه به فضای مجازی! این حرف و سخنان ما را به یاد کسانی می اندازد که معتقد بودند شما را چه به موشک و انرژی هسته ای! اصلا نیازی به موشک و انرژی هسته ای نیست و الان هم افرادی هستند که می گویند به شبکه ملی اطلاعات هم نیازی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: این نوع سخنان هدفمند است و چیز عادی نیست. باید بگویم اگر فضای مجازی در اختیار حوزویان و نظام قرار نگیرد، در واقع هیچ چیزی را در اختیار نداریم و امروز در شرایطی قرار داریم که حوزه وحوزویان هنوز نتوانسته اند اثر و محتوای خوب فرهنگی و انقلابی در این فضا با وجود این اهمیت از خود به یادگار بگذارند و تولید کنند.

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه افزود: رهبر انقلاب در مورد اهمیت این فضا می گویند« دشمن آرایش جنگی گرفته است»؛ آیا ما حوزویان در فضای مجازی آرایش جهادی گرفته ایم!.

وی بیان داشت: بعضی از مسئولین  با فضای مجازی بیگانه اند، این خطر و اهمیت را درک نکرده اند و این در حالی است که تنها شبکه بی بی سی فارسی برای ۴ تا ۸ ساعت تولید برنامه، ۴ میلیون دلار هزینه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: امروز وقت آن رسیده که به صورت جهادی اقدام به تولید برنامه کنیم و از همان طریقی که دشمن وارد شده ما هم وارد شویم و اثرگذار باشیم.

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه افزود: امروز بعضی از افراد دوست دارند، دین و اسلام و امام خامنه ای را در کشورهای دور دوست دارند و با وجود کمترین امکانات اما بهترین استفاده را از فضای مجازی در این زمینه می برند.

وی بیان داشت: حتی برای نشر سخنان رهبر انقلاب از تیشرت های خود استفاده می نمایند. یعنی این جوانان مسلمانان در قاره  های دور این اهمیت را درک کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: هم اکنون در این مسئله مهم در رسانه حوزه، مرکزی به نام فضای مجازی راه اندازی شده و منتظر این است که همه حوزویان به صورت جهادی وارد میدان شوند و حمایت کنند تا این فضا از نظر تولید محتوا پربارتر از گذشته شود.

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه افزود: دیگر وقت آن رسیده که برای آرایش نظامی وارد میدان شویم، همه استانها و مدارس باید در این آرایش جنگی جهادگرانه وارد شوند.

وی بیان داشت: این مرکز برای عمل جهادی و نشر دین و تولید محتوا آماده است تا با استانها در بحث تربیت نیرو، .... همکاری کند و باید این کار انجام شود، چرا که این کار نوعی بیعت با حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) در نشر معارف الهی و دین است.

۳۱۳/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha