جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مساجد

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با نگاهی مثبت و ایجاد تحولی مناسب در مساجد استان با ارسال ابلاغیه به مساجد استان خواستار حضور جوانان و بانوان در هیئت امناء مساجد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با نگاهی مثبت و ایجاد تحولی خوب در مساجد استان با ارسال ابلاغیه‌های جداگانه به مساجد استان خواستار حضور جوانان و بانوان در هیئت امناء مساجد شد.

ابلاغیه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان در خصوص ضرورت عضویت جوانان در هیئت امناء مساجد؛

متن ابلاغیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ائمه محترم جماعت؛

سلام علیکم و رحمه‌الله

ملّت سرافراز ایران با هدایت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی همچون همیشه در آزمون تاریخی ابتلا به ویروس منحوس کرونا خوش درخشیدند و نشان دادند که در تمامی صحنه‌ها و سانحه‌ها، بصیر و مقاوم، پای کار اسلام و انقلاب هستند.

جلوه‌ای از این مجاهدت‌ها، در رزمایش مؤمنانه و مردمی مواسات در ماه مبارک رمضان رقم خورد که حرکتی ارزشمند برای یاری برادران و خواهران نیازمند و آسیب‌دیده از مشکلات اقتصادی اخیر بود.

جلوه درخشان دیگر، برگزاری پرشور و معرفت افزای مراسم عزاداری دهه اوّل محرّم با رعایت کامل مقرّرات بهداشتی بود که نمایشگاهی به‌یادماندنی از عشق عاقلانه به اهل بیت علیهم‌السلام را علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت ها برپا نمود.

محور و پرچمدار این مجاهدت‌های مخلصانه، هسته‌های متشکّل از جوانان مسجدی‌ بودند که با نشاطی مخلصانه و خردورزانه، در تمام این ماجراها حضوری حماسی داشتند.

در راستای اطاعت از اوامر امام مسلمین حضرت آیه‌الله‌العظمی خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی مبنی بر بهره‌مندی از توان عظیم جوانان مؤمن و انقلابی، خصوصاً تأکیدات ویژه معظّم‌له به این مسأله در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با توجّه به تجربه موفّق بهره‌مندی از توان عظیم این نیروهای حزب‌اللهی در اتفاقات اخیر، ضروری است برای رسمیّت و استمرار این نشاط جوانانه، برنامه‌ریزی جدّی صورت گیرد.

لذا به موجب این ابلاغیه، ضروری است حدّاقل ۵۰ درصد از افراد حقیقی معرّفی‌شده برای عضویّت در هیأت امنای مسجد، افرادی باشند که ضمن احراز صلاحیت‌های عمومی، از میان جوانان –با حداکثر سنّ ۴۰ سال- باشند تا در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های معنوی، فرهنگی، اجتماعی و... مساجد، از چشمه جوشان خلاقیّت، شجاعت، نشاط و تحوّل‌خواهی جوانان بهره‌مند شویم.

امیدواریم با همکاری امناء بزرگوار و همچنین فعّالان و نمازگزاران عزیز، شاهد فعّال تر شدن بیش از پیش این ظرفیّت بی‌بدیل در مساجد مقدّس، در راستای تحقق تربیت نیروی انسانی تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب باشیم ان‌شاءالله...

ابلاغیه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان در خصوص ضرورت حضور بانوان در هیئت امناء مساجد

متن ابلاغیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شخصیت اجتماعی زن به عنوان عضوی از این مجموعه‌ی عظیم، خیلی حایز اهمیت است ... بخصوص در این سطح وسیعی که امروز مطرح است. الان شما ملاحظه کنید، همه‌ی زنان به عنوان افرادی از مجموعه‌ی نگهدارنده‌ی این انقلاب و اصحاب و صاحبان آن، برای خودشان شأن قایلند. از این جهت، هیچ فرقی بین زن و مرد نیست؛ بلکه گاهی زنان، ایمان پُرشورتر و دید روشنتری نسبت به مسایل جامعه دارند و کشور و مسایل آن را متعلق به خودشان می‌دانند.

رهبر معظّم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای مدّ ظلّه العالی

امام جماعت محترم؛

سلام علیکم و رحمه‌الله

زنان مسلمان و انقلابی، همواره نقشی بی‌بدیل در تحوّلات ایران اسلامی داشته‌اند و علاوه بر رسالت سترگ تربیت نسل‌های فرهیخته و بالنده، با تکفّل مسؤولیت‌های مهم و گوناگون زمینه رشد و تعالی جامعه را به سوی اهداف الهی و تمدّن‌سازی اسلامی فراهم ساخته‌اند.

یکی از جلوه‌های درخشان حضور متعهّدانه، مؤمنانه و پرشور بانوان ایران اسلامی حضور در سنگر مساجد بوده است. زنان در این سنگر پشتیبان و حامی اصلی انقلاب اسلامی در طول دفاع مقدّس و مدافع حرکت این انقلاب در حوادث مختلف  ۴۰ سال اخیر بوده اند. در آزمون اخیر ابتلاء و مقابله با به ویروس منحوس کرونا و رزمایش مواسات و همدلی حضور پرشور ایشان، اوراق زرّین دیگری را در دفتر ایثار و مجاهدت ثبت نمود.

ضمن تقدیر از حضور بانوان انقلابی و بصیر در سنگر مساجد و نظر به اهمیّت حضور مسؤولانه و فعّال ایشان در عرصه‌های تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی مساجد، لازم است که زین پس، فرمانده پایگاه بسیج خواهران هر مسجد، به عنوان نماینده بانوان انقلابی مسجدی در جلسات هیأت امناء با داشتن حقّ رأی شرکت نماید.

امیدواریم با همکاری امناء بزرگوار و همچنین فعّالان مسجدی و نمازگزاران عزیز، شاهد بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیّت فکری و روحی بانوان مؤمن و انقلابی در مساجد مقدّس، این کانون‌های تمدّن‌ساز نظام اسلامی باشیم ان‌شاءالله...

مجتبی مهدوی ارفع

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha