چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در برنامه سروش آسمانی گفت: ظلم آمریکا و غرب از دوران جاهلیت شدیدتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در برنامه «سروش آسمانی» که به صورت زنده از شبکه قزوین پخش شد، اظهار کرد: آخرین جزو سخنرانی های امام حسین(ع) سخنرانی شب عاشورا بود. حضرت صبح عاشورا نیز در طی مبارزات سخنرانی های زیادی داشتند، اما سخنرانی شب عاشورا برای جهان اسلام بسیار راهگشا است.  

وی تصریح کرد: در آن سخنرانی امام حسین(ع) حمد و سپاس خدا را گفتند و فرمودند خیلی ممنون و سپاسگزار هستیم که تو ما را با نبوت کرامت بخشیدی که عظمت، رشد و بالندگی استعداد های درونی ما، خدایی شدن، اهل ذکر شدن، اهل رحمت، عطوفت و مهربانی شدن، ذلت ناپذیری، دفاع از حق و هر چه خوبی داریم همه را مدیون نبوت هستیم.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت فرمود خدایا سپاسگزار تو هستیم که قرآن را به ما آموختی و تو به پیامبر(ص) قرآن را تعلیم دادی و ایشان نیز به ما قرآن را آموخت. اباعبدالله (ع) خودش قرآن ناطق است اما این را برای ما می گوید که آدرس و چشمه کرامت قرآن است.  

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام حسین(ع) فرمود خدایا ممنون تو هستیم به جای آنکه دینی سطحی داشته باشیم ما را با عمق، حقیقت و جان دین آشنا کردی و حلاوت و شیرینی دین را چشیدیم. امروز خیلی ها نظیر وهابی ها و داعشی ها خود را دین دار معرفی می کنند اما آنها اهل نفاق و دورویی هستند و ادعای باطل دارند.  

وی عنوان کرد: سیدالشهدا(ع) در بدو ورود به کربلا فرمود دین مزه مزه زبان برخی هاست و تا زمانی که زندگی شان با دین می چرخد، دین را نگه می دارند اما زمانی مشخص می شود که چه کسانی دین دار واقعی هستند که پای حق و باطل به میان است و در آن مرحله باید از حق دفاع کرد.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: اباعبدالله الحسین(ع) باز هم خداوند را سپاسگزاری کردند و فرمودند که تو به ما سمع، بصر و فواد دادی. خداوند سمع، بصر و فواد را اکتسابی قرار داده است و هر کسی باید با همت خود به آن برسد، خداوند نهالش را در فطرت انسان قرار داده و باید با همت انسان در وجودش رشد کند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر این بذر جوانه زد و در فطرت انسان ریشه دواند، صاحب سمع، بصر و فواد می شود که در فارسی چشم، گوش و دل می شود و برای همه موجودات مشترک است و فیزیکی است اما ترجمه سمع، بصر و فواد از نگاه امام حسین(ع) چیز دیگری غیر از چشم، گوش و دل ظاهری است.  

وی ادامه داد: خداوند در قرآن در این خصوص فرموده خدا شما را از شکم مادرانتان به این دنیا آورد در حالی که هیچ چیزی نمی دانستید در حالی که ظرفیت های بسیاری برای دانستن و آگاه شدن دارید. ما به شما عین دادیم که با آن بصیرت پیدا کنید و سمع دادیم تا شما نداهای الهی را دریافت کنید و باید شکر آن را به جای آوریم.  

امام جمعه قزوین گفت: خدا می گوید سمع، بصر و فواد را در نرم افزار وجودی شما قرار دادم تا شکر آن را به جای آورید و اگر دروغ بگویید، نفاق و ظلم داشته باشید همه اینها از بین می رود و انسانیت بر باد می رود و وجود شما با آیات و نداهای الهی تحت تأثیر و تحول قرار نمی گیرد و اگر شما می خواهید آدم بمانید وابسته به این است که سمع، بصر و فواد را شکر کنید تا رشد و تعالی یابید که شکر آن در عملِ درست تجلی می یابد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۷۸ سوره مؤمنون می فرماید اندک هستند کسانی که شکر خدایی که به شما سمع، بصر و فواد داد را به جای آورند و بهترین استفاده از نعمت آن است که به درستی از آنها استفاده کنیم.  

وی تصریح کرد: سمع، بصر و فواد سه رکن از ارکان شخصیت انسان است و اگر اینها را از انسان بگیریم، صرفاً شکل و ظاهر انسان باقی می ماند. اگر چشم و گوش و دل فعال شوند، زبان گویا، حق گو و اهل ذکر می شود و منافع دنیایی به مقاصد الهی ارتقا می یابد و اهل ظلم نمی شود.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: کسانی که اهل ثروت اندوزی های نامشروع هستند، چشمشان سیر شدنی نیست و اگر همه دنیا را به آنها بدهند باز هم طمع بیشتر دارند. هدف رسالت ها و اهداف سیدالشهدا(ع) فقط مردم دوران خود نبود بلکه برنامه‌ریزی حضرت ادامه سیر برنامه های انبیاء بود و امروز نیز بهترین راه و مسیر برای هدایت بشر است.  

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در سوره اعراف فرموده ما بسیاری از جن و انس را برای جهنم آفریده ایم، یعنی آنها جوری عمل می کنند که اصرار دارند جهنمی شوند، چرا که قلب حیوانی دارند و لیاقت قلب انسانی را از خود صلب کرده اند.  

وی افزود: خداوند در این سوره فرموده آنها که با اعمال خود اصرار دارند راهی جهنم شوند، عین دارند و بصر نمی فهمند، آنها گوش حیوانی دارند و گوش انسانی را نمی فهمند و مانند چهارپایان هستند و بلکه از آنها نیز بدتر هستند چرا که آنها اهل غفلت از دین، قرآن، قیامت، مرگ، کرامت و سمع، بصر و فواد شده اند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص توهین ها و رفتارهای دوگانه آمریکا و اروپا گفت: آمریکایی ها و غربی ها برج ها و آسمان خراش هایشان را مقیاس آدمیت می دانند، اما اگر انسان پیرو آئینی باشد باید به اصول انسانی معتقد باشد تا صاحب فرهنگ و تمدن انسان ساز شود. اعراب پیش از اسلام را می گویند اعراب دوران جاهلیت که دختران خود را زنده به گور می کردند و امروز برخی از کشورهایی که خود را متمدن می دانند از آنها نیز شرایط بدتری دارند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: امروز تعداد کسانی که توسط آمریکا، عربستان، فرانسه، انگلیس و اروپای به ظاهر متمدن از میان رفتند و به خاک و خون کشیده شدند بسیار بیشتر از اعراب جاهلیت قبل از اسلام است و نه مسیحی هستند و نه دین دارند، آنها همانند صهیونیست ها بی دین و ظالم هستند.  

امام جمعه قزوین در خصوص توهین به مقدسات توسط دشمنان عنوان کرد: زمانی عمال شاه به امام خمینی(ره) توهین کردند اما ایران برای احترام به ایشان قیام کرد. امروز نیز به خاطر نفوذ محبت رسول خدا و قرآن در میان مسیحیت، به مقدسات توهین می کنند و مسئولان باید آگاه باشند که اروپا با آمریکا فرقی ندارد.  

وی تأکید کرد: ترامپ توپ مذاکرات را به زمین اروپایی ها انداخته است تا اهداف شوم خودش را پیش ببرد و نباید سرمان کلاه برود و باید فرصت های عظیم داخلی را برای حل مشکلات کشور و توسعه روز افزون بیشتر مورد توجه قرار دهیم.   

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha