شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) مظهر انسان کامل است، گفت: قدام این نشریه بار دیگر عمیق کینه استکبار با جهان اسلام را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله علیرضا اعرافی در تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون حوزه مشهد و المصطفی و تعدادی از اقشار مردم شهید پرور این شهر در محکومیت اهانت به ساخت قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص)، ضمن محکومیت این اقدام ننگین ضدِانسانی و ضدِتوحیدی گفت: حضرت ختمی مرتبت پیامبر بزرگ اسلام، الگوی کاملی برای بشریت است و ایشان از آغاز رسالت پیوسته در معرض هتاکی کوردلان بوده و هست و اقدام نشریه فرانسوی  بار دیگر عمیق کینه استکبار با جهان اسلام را نشان داد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بابیان اینکه پیامبر اسلام(ص) مظهر انسان کامل است، خاطر نشان کرد: مسلمانان در قبال بزرگان دین وظایفی دارند که این وظایف در قبال افرادی همچون پیامبر اسلام(ص) و رهبران دینی مهمتر و سنگین تر است که اولین وظیفه ما، شناخت نمادهای دین و مفاهیم قرآنی است.

آیت الله اعرافی، محبت و ارادت نسبت به پیامبر اعظم(ص) را دومین وظیفه مسلمانان برشمرد و افزود: محبت به اولیای الهی سرنوشت انسان را به بهترین نحو رقم می زند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، زیارت، توسل و تبرک جستن از اهل بیت(ع) را یکی دیگر از تکالیف مسلمانان در قبال حفظ ارزش های الهی برشمرد و گفت: از دیدگاه روایات، زیارت ائمه اطهار(ع) راه را بر هر شبهه‌ای می‌بندد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تجمع علیه اقدامات توهین آمیز غرب با اتکا به منطق انسانی و عقلانی و با هدف حفظ ارزش‌های دینی از دیگر وظایف مسلمانان است، یادآور شد: دشمنان دین مبین اسلام بدانند که مسلمانان در برابر توهین به نمادهای الهی سکوت نخواهند کرد و با این گونه حرکت ها با تکیه بر عقل و منطق برخورد خواهند کرد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: این حرکت دشمن موجی از خشم و خروش در میان امت اسلامی سراسر جهان و همه آزاد اندیشان و انسان‌های واجد فطرت پاک الهی و انسانی علیه استکبار ایجاد کرد.

گفتنی است، تجمع‌کنندگان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی با شعار «الله‌اکبر»، «لا الله الا الله»، «محمد رسول‌الله»، و همچنین «مرگ بر آمریکا» هتک حرمت به مقدسات اسلام به‌ویژه پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم را محکوم و انزجار خود از حمایت دولت‌های غربی از این اقدام موهن را اعلام کردند.

در این اجتماع پیام رهبر معظم انقلاب در محکومیت هتک حرمت به پیامبر(ص) و قرآن کریم قرائت شد و شرکت کنندگان با مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت(ع) «جواد قربانپور» به عزاداری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha