جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 918732
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۲
روسلان ناگی اف وکیل اهل روسیه

حوزه/ مدیریت کالج پزشکی اومسک روسیه تصمیم گرفته است به دانشجویان مسلمان اجازه استفاده از لباس های سنتی را بدهند. البته این تصمیم محدود به روسری سفید رنگ است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، روسلان ناگی اف وکیل اهل روسیه در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد خانم آلینا نوروزوفا دانشجوی دانشکده پزشکی کالج اومسک، از طریق دادگاه سعی دارد اجازه دهند که وی و دختران دیگر که دین شان اسلام است حجاب را در محیط کلاس ها در این موسسه آموزشی داشته باشند.

وکیل روسی در این باره گفت که مدیریت کالج تصمیم گرفته است به دانشجویان مسلمان اجازه استفاده از لباس های سنتی را بدهند. لیکن، روسری فقط به رنگ سفید.

این که کالج این مسئله را پذیرفت، خبر کاملا غیرمنتظره ای بود، زیرا در ۲۱ ژوئیه ادعای خانم آلینا توسط دادگاه اومسک تأیید نشد. با وجود اینکه مدیریت نهاد آموزشی می تواند اصرار خود را ادامه دهد، اما، شجاعت و اعتراض گسترده این دختر به نتیجه مثبت منجر شده است.

قرار است وکیل معروف روسلان ناگی اف به خانم آلینا برای دفاع حقوق خود در دادگاه کمک کند. وی در این باره گفت: ما نسبت به تصمیم دادگاه در پرونده آلینا نوروزوفا، که به دنبال حق داشتن روسری در کالج پزشکی اومسک است، درخواست تجدید نظر کرده ایم. منتظر رسیدگی در دادگاه منطقه ای اومسک هستیم.

این دختر معتقد است که تذکر هایی که وی به دلیل داشتن حجاب از سوی مدیریت دانشگاه دریافت کرده است نسبت به وی ناعادلانه است. به نظر وی، او و دانشجویان مسلمان دیگر با داشتن روسری سنتی اسلامی، به هیچ وجه قوانین اساسی رفتار در این موسسه آموزشی را نقض نمی کنند.

گفتنی است اگرچه حجاب برتر اسلامی در جامعه و اماکن عمومی رنگ تیره است تا مصونیت بیشتری به بانوان داده و موجب جلب نظر نشود اما در برخی مناطق به ویژه کشورهایی که با طبقه تازه مسلمان یا اقلیت مسلمان مواجه هستند مدل  و رنگ حجاب متناسب با فرهنگ بومی آنان با استقبال بیشتری روبرو می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha